Bijna het einde - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Sanne - WaarBenJij.nu Bijna het einde - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Sanne - WaarBenJij.nu

Bijna het einde

Blijf op de hoogte en volg Sanne

30 Juni 2013 | Noorwegen, Oslo

Hoi allemaal!

Ik zag net dat ik het vorige verslag had geschreven toen ik net over de helft was en nu ben ik al bijna bij het einde! Aanstaande donderdag heb ik mijn laatste stagedag en dan vlieg ik vrijdagavond rond zevenen weer terug naar Nederland!

Ik ben net al een beetje begonnen om alle decoraties enzo op te ruimen in mijn kamer, heb alleen wel net de muur gesloopt maar goed. Nu komt het toch wel een beetje dichtbij dat ik weer naar huis ga. Ik heb echt een ontzettend leuke tijd hier gehad, veel geleerd, veel leuke nieuwe mensen leren kennen en vrij arm geworden maar het was het allemaal waard!

Na de vorige blog is er nog vrij veel gebeurd. Ik heb bezoek gehad van Kenneth, Linda en Nadia. Eerst kwam Kenneth langs, die kwam net voor 17 Mei, wat hier de nationale feestdag is. Superleuk hadden we 's ochtends ontbeten met zn allen en zijn daarna de stad in gegaan. Deze feestdag is vooral voor families, dus de parade bestond alleen maar uit kleine kinderen. Hele scholen doen hier aan mee. Was heel schattig om te zien, van die kleine meisjes in van die typische Noorse kleding. Het was natuurlijk echt achterlijk druk overal, maar uiteindelijk hebben we een hele leuke dag gehad en eindigden we in Bla. Verder heb ik Kenneth veel van de stad kunnen laten zien en was het heel erg leuk!

Toen ben ik ook nog jarig geweest eind mei. Werd superleuk verrast door Kimberley en Elea die met chocoladetaart voor mijn deur stonden! Daarna ging ik gewoon werken , maar was heel leuk! Hebben s avonds sushi gegeten dus was zeker heel leuk! Natuurlijk had ik ook twee pakketjes gekregen met cadeautjes, dus voelde me nog echt jarig ook haha.

De dag na mijn verjaardag kwam Linda langs. We hebben het samen ook heel erg leuk gehad. Heb haar natuurlijk ook alles van Oslo laten zien. Toen Linda er was, was het ook een soort Muziekdag in de stad met allemaal optredens overal. Was die dag echt bloedheet, maar echt heel erg leuk en gezellig! Ben met Linda ook naar het Astrup Fearnly Museum geweest, dat is een museum met moderne kunst. Best tof, maar ook echt heel erg raar met heel vreemde kunst (door de midden gezaagde dieren op sterk water enzo...) Het was superleuk en gezellig om Linda weer te zien.

En natuurlijk kwam Nadia ook langs! Was echt heel leuk om haar weer te zien en we hebben een heel leuke tijd gehad. We zijn naar een eiland in het Oslo fjord, Lindoya geweest, was vrij weinig te doen, maar wel leuk. Ook natuurlijk weer naar Vigelandspark en alle andere highlights van Oslo. We zijn gezellig uit eten geweest en was heel fijn en gezellig om weer bij te kletsen en haar de stad te laten zien.

Nu ben ik vandaag terug gekomen van de Haman Summertrip. Elke zomer en winter de Hamangroup (dus ook de andere bedrijven naast Authentic Scandinavia) op reis, en dit keer kon ik dus mee! We zijn vrijdag na werk vertrokken en halverwege gestopt voor diner bij de MacDonalds. Die nacht sliepen we in Oset, echt in the middle of nowhere. Zaterdag mochten we heel lekker al om zes uur opstaan omdat we veel gingen doen. We zijn eerst naar de Borgund staafkerk? (stave church) gegaan. Deze kerk is gebouwd ergens in de 12e eeuw en is de best bewaarde stave church van Noorwegen. Erna zijn we doorgereden naar het Stegastein viewpoint. Hier heb je een heel mooi uitzicht over de Fjords, supervet. Helaas waren we niet echt heel gelukkig met het weer want het regende de hele tijd een beetje en het was ook best wel koud. Erna zijn we naar Flåm gegaan, en twee hotels bezocht. Best leuk om die hotels te bekijken want je "verkoopt" ze wel steeds, maar je weet niet echt wat voor hotels het zijn en nu heb ik er wel een idee bij! Hierna zijn we doorgereden met de auto naar Gudvangen en zijn daar op de ferry gestapt die over het Aurland- en Naeroyfjord ons terug bracht naar Flåm. Dit was echt supermooi (al was het waarschijnlijk mooier geweest met mooier weer). Hierna hebben we beroemde Flåm railway gedaan: http://www.visitnorway.com/nl/Bestemmingen/Fjord-Noorwegen/Flam/What-to-do-in-Flam/Attractions-in-Flam/De-Flam-spoorlijn/ . Was ook weer supermooi! Vlak voor het einde stopte de trein ook nog bij de Kjosfossen waterval, was zo'n mevrouw op de berg aan het zingen. Hoorde van mijn collega's dat ze dat dus elke keer doet als er een trein stopt. Beetje jammer dus, maar goed. Erna gingen we nog met de trein naar Geilo (spreek uit als Jeilo...). Hier gingen we met de auto's naar Bardola Hoyfjellshotel waar we 2 cabins hadden. Superleuk hebben we hier gebbqt (het was alleen wel vet koud). Was echt een superleuk (en vermoeiend) weekend. Maar ben echt ontzettend blij dat ik wat meer van Noorwegen heb gezien - en het is echt ontzettend mooi!!!

Nu gaat dus mijn laatste weekje in en dan ben ik vrijdag weer thuis! Deze week moet ik dus vooral mijn koffers inpakken en mijn kamer helaas schoonmaken. Maar goeeeeeed, tot vrijdag!!!!!!!!!!!

• 30 Juni 2013 - 21:28

Nadia:

Leuk verhaal! Ik vond het ook heel gezellig met je in Oslo!
    Tot gauw liefje xxx

• 01 Juli 2013 - 02:59

Marco:

Alvast een fijne reis terug! Succes met afscheid nemen van iedereen ;)
    Laat me weten wanneer je weer kan meeten in NL

Tot snel! xx

• 01 Juli 2013 - 21:06

Jolanda:

Hoi Sanne,
    Klinkt allemaal heel interressant en leuk enne het leukste is dat je nu weer terug komt kunnen we het zelf weer van je horen....