Week een - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Week een - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Week een

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 September 2009 | Australië, Sydney

Weer een berichtje van mij! Deze week was niet zo heel erg bijzonder. Heb vrij weinig gedaan, lekker uitgerust en een klein beetje Sydney leren kennen! Sydney heeft niet zo bijzonder veel belangrijke bezienswaardigheden, maar alle belangrijke heb ik nu wel gezien!
Ik heb redelijk veel gekookt, een keer tortilla’s en ook een keer pasta met pesto en tomaat, lekker simpel en superlekker. Verder is het hier mogelijk om in een restaurant/bar/club heel goedkoop te avond eten. Je hoeft dan alleen een drankje te kopen (4 of 5$) en dan krijg je er een gratis maaltijd bij, zoals pasta, curry, salade of 2 worsten met mashed potatoes. Erg lekker en erg goedkoop. Daar heb ik deze week dus twee keer gegeten, gezellig met Luc, Thijs en nog wat meisjes waar ik vrij weinig contact mee heb. Ook hebben we daar nieuwe mensen ontmoet, 2 Denen die bij mij in het hostel zaten. We hebben hun dinsdag ontmoet en zijn daarna naar Scubar gegaan, dat is een soort café naast het hostel waar ik zat. Erg gezellig was het en vrijdag hebben we dit weer herhaald. Ook eerst eten bij the Gaff en daarna weer daar eindigen en ook nog naar de KFC. Dat was wel heel fijn aan het hostel waar ik verbleef, alles was dichtbij. Ook heb ik nu een telefoon gekocht voor mijn Australische sim-kaart, dus daar ben ik ook op te bereiken, maar is wel duurder. Donderdag ben ik naar het Sydney Aquarium geweest met Luc en Thijs. Dat was erg leuk! Supergave vissen gezien en een rog en zeekoeien, echt leuk! Eerst hadden we ’s ochtends ons CV gemaakt, wat bij mij niet lukte met opslaan dus nu moet ik hem alsnog een keer maken. Maar voordat we naar het aquarium gingen, gingen we nog wat eten in Harbourside, dat is een groot winkelcentrum bij Darling Harbour. En toen ik daar een ijsje ging halen werd mij gevraagd of ik nog een baantje zocht en ik zei natuurlijk ja en toen mocht ik zondag (vandaag dus) meelopen. Ik vond er niks aan. Ze verkopen ijsjes, sandwiches, koffie en pasta. Ik mocht ijsjes scheppen en moest allemaal mensen helpen met dingen over pasta waar ik niks over wist en de mensen waren niet bepaald aardig. Al vonden ze wel dat ik goed Engels kon haha. Maar de eigenaar zou me om 17 uur bellen, maar dat heeft hij nog niet gedaan, maar ik wil het baantje niet. Vond het echt niet leuk. Het was een beetje net zoals bij de la Place alleen dan erger. Dus nu moet ik nog steeds zoeken naar een baantje. Om hier in de horeca te werken heb je een RSA-certificaat nodig, deze cursus heb ik dinsdag gedaan! En dat was vreselijk saai. RSA staat voor Responsible Service of Alcohol en het ging dus zes uur lang over hoe je kan zien aan iemand dat hij dronken is en wat je dan moet doen (namelijk geen alcohol meer geven) en dan een taxi aanbieden of iets als cola geven. Het was echt heel erg saai, maar ik heb nu wel mijn RSA-certificaat! Nu nog een baantje vinden! Deze week ben ik ook nog 2x naar het Opera House geweest bij nacht, een keer ’s avonds en een keer ’s nachts. ’s Avonds schijnen er allemaal mooie lichten op en is hij best wel mooi, ’s nachts is hij lelijk want dan is het donker en zijn de lichten uit. Ook heb ik hem nog goed in daglicht en eens een keer vanaf de andere kant kunnen bekijken want we hebben een gratis boottochtje gekregen. En het gaat hier niet zoals in Nederland in zo’n schattig rondvaartbootje, nee we kregen een rondvaart op een cruiseschip. Echt onzin, maar ik heb wel heel goede foto’s kunnen maken, helemaal omdat het supermooi weer was! Vandaag en gister was het allebei echt lekker 30 graden en morgen gaat het helaas weer regenen.
Maar vandaag heb ik dus ook mijn hostel moeten verlaten en ben ik verhuisd naar mijn tweepersoonskamer op Glebe Point Road. Altijd als ik op de kaart keek zag ik Glebe Point Road als een heel erg brede staat, dus toen de bus deze weg op reed dacht ik nog: dit is het vast niet. Maar helaas. Het is een saaie uitgestorven straat, waar helemaal niks te beleven is. Het duurt een kwartier om met de bus bij George Street te komen, een drukke straat in Sydney, waar ik eerst bij in de buurt zit. Dit hostel is echt een teleurstelling. Ik had het echt heel erg naar mijn zin in YHA, lekker in het centrum, overal heel erg dicht bij en je kon zo overal heen lopen, met de bus gaan was echt onzin (in Nederland zou ik het wel ver vinden en elke keer de fiets pakken). Ook was het vorige hostel heel modern en groot en dat is dit absoluut niet. Nu heb ik wel een wasbak op de kamer en dat had bij het vorige niet. Ik was echt liever in YHA gebleven, maar goed, dat ging niet! Helaas heb ik nu ook geen leuke Duitse kamergenootjes meer maar een Nederlands meisje, dus mijn Engels kan ik hier ook niet oefenen (ja het kan wel, maar dat zou echt debiel zijn). Misschien dat het straks toch nog wel meevalt, maar tot nu toe niet. Travel Active heeft echt verkeerde voorlichting gegeven. Zo zou er dus ook een meisje zijn in de groep waarmee ik vloog, die ook de Cambridgecursus zou gaan doen. Die was er dus ook, maar ging de cursus doen in Christchurch in Nieuw-Zeeland?
Verder vind ik Sydney nog steeds heel erg leuk en ik ken de weg ook al goed (een klein gedeelte in Sydney dan), helemaal in vergelijking met sommige jongens. Zo kon Thijs niet vertellen waar ons hostel was (een heel lange weg volgen en dan een keer links en dat is het) terwijl hij minimaal al 5 keer zo naar het hostel was gelopen. En heb ik een van de Denen ook zijn hostel moeten laten zien, hij dacht dat het de heel andere kant op was en daar heb ik zelf 5$ dollar mee gewonnen (hij geloofde niet dat een meisje de weg wist, dus hij wilde wedden).
Nou, dat was dit keer dus een iets minder opgewekte blog. Morgen is mijn eerste schooldag! Dus ik ga nu even douchen en ga dan vroeg slapen!
Een dikke kus vanuit Sydney!
Foto's!!:
http://www.mijnalbum.nl/Album=JEE7IRBE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 14013

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: