Week 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 September 2009 | Australië, Sydney

Deze week is er weer behoorlijk wat gebeurd! Nadat ik zondag aangekomen was in het hostel, was het maandag tijd voor mijn eerste schooldag. Op tijd met de bus, want deze doet er bijna een half uur over om bij het Queen Victoria Building te komen en vanaf daar is het nog een paar minuutjes wandelen naar school. Daar aangekomen op school mocht ik een test maken en even gezellig kletsen met een leraar om mijn niveau te bepalen. Deze aardige leraar had ook in Nederland gewoond en vond het wel jammer dat ik voor AJAX was haha. De volgende dag op school werd bekend gemaakt welk niveau ik ging doen en in welke klas ik zat. Ik ga voor het First Certificate in English. Er zijn twee niveau’s, First Certificate in English en het Certificate in Advanced English. Gelukkig hoef ga ik niet voor het CAE-certificaat want dit is best wel erg zwaar en de klas zag er ook niet zo gezellig uit. Mijn kamergenootje, Linde, doet dit wel, als enige Nederlander en ze vindt het erg lastig. Alle andere Nederlanders, die ook VWO hebben gedaan, doen ook allemaal FCE. Ik zit ook met een ander Nederlands meisje in de klas, Lotte, dus afentoe kan ik stiekem nog Nederlands praten. Verder zitten er 3 Brazilianen in mijn klas, 3 Koreaanse meisjes, 1 Duits meisje en 1 Tsjechisch meisje in mijn klas. Ik doe examen in allerlei verschillende onderwerpen, writing, grammar, use of English, reading en listening. En met het oefenen van deze onderwerpen is het erg grappig om te zien hoe goed iedereen overal in is. De Brazilianen hebben allemaal echt een gigantische vocabulaire, die ze niet altijd op de goede manier gebruiken, maar deze Brazilianen zitten ook al een half jaar op deze school en sluiten het Engels leren dan af met deze cursus. Met de Grammar-opgaven zijn de Koreanen het best en Jina vertelde mij dat dit komt omdat zij op school alleen maar grammar krijgen, helemaal niks anders. Lezen en luisteren doen ze bijna niet en spreken al helemaal niet. En het Tsjechische en Duitse meisje blinken in geen van beiden uit. Voor mij en Lotte is het lezen en luisteren echt heel erg onder ons niveau, ik hoef daar dus ook echt bijna geen aandacht aan te besteden. We hebben een examen gemaakt en van de 40 vragen had ik er misschien 5 fout. Dit komt vooral omdat op het VWO dit best wel lastig was. Daar moest je de vraag zelf lezen, hier kreeg je 8 seconden ofzo voor, dan moest je luisteren, hoorde je een piep, moest je je antwoord invullen en meteen de volgende vraag lezen. En hier is het zo dat je de tekst twee keer hoort, de vraag ook nog wordt voorgelezen en de mensen te duidelijk praten. Als ik dit dus nog even oefen heb ik waarschijnlijk 0 fout, haha. Het lezen is ook echt makkelijk, want je kan alle antwoorden letterlijk in de tekst vinden en dit was op het VWO ook echt niet zo. Mijn spreken gaat ook echt al heel goed. Het is altijd grappig als iemand vraagt waarom ik in Sydney ben en ik dan vertel om mijn Engels te verbeteren en dat ze dan zeggen: maar je spreekt het al zo goed. Erg grappig. Grammar, use of English en writing is dan tot nu toe nog het meest lastig.

Zoals ik ook al had verteld, was ik totaal ontevreden over dit hostel en dat dachten Lotte, Linde, Jelle en Martijn ook, dus we hebben gesproken met een mevrouw op school dit over de accommodatie gaat en zij heeft ons verteld dat we ons geld kunnen terugkrijgen. Dus zo snel dat ik dat hoorde heb ik gevraagd hoeveel ik dan zou terug krijgen en dit was dus 190$ per week, dat is bijna 120€. En daarnaast moesten we ook elke week wel 20$ uitgeven aan de bus. Ik heb dus snel mijn accommodatie opgezegd in het hostel en besloten om zelf wat te zoeken. Op internet kun je heel veel vinden voor maar 150$ per week en minder. Eerst hebben Linde, Lotte en ik een kijkje genomen bij een appartement in George Street, maar dan moesten we met zijn drieën in een mini kamer en verder woonden er alleen maar mannen in het appartement, dus dat vonden we niks. De volgende dag kwam Martijn aanzetten met een appartement voor 6 personen op Wentworth avenue dus dezelfde dag hebben we nog gekeken en het was gewoon geweldig. Drie slaapkamers een keuken met alles er op en er aan, een oven, frituur, broodrooster etc, een badkamer en ook een wasmachine en droger oh en een tv! En tevens heeft het appartement een GIGANTISCH BALKON! Echt gigantisch, het balkon is groter dan onze achtertuin in Amersfoort. We hebben dus snel gezegd dat we het appartement wilden. Aanstaande dinsdag kunnen we er in. Het appartement ligt echt op een toplocatie, er is alleen geen internet, maar dat gaan we regelen. Hier in het hostel kostte het 3$ per uur, dus ook daar ga ik nog op besparen! Voor 70$ minder per week hebben we straks een gaaf appartement van ons zelf! Het ligt overigens ook nog heel dicht bij the Gaff’s, dat is een backpackers café, daar krijg je bij een drankje van 4$ (€2,40) een maaltijd, dus dat wordt goedkoop voor ons, haha.

Verder heb ik deze week elke dag netjes mijn huiswerk gemaakt, hebben we nog een keer superlekkere tortilla’s gemaakt en pasta gegeten en ik ga straks met Martijn weer pasta maken, we hadden namelijk nog geraspte kaas over, dus daar hebben we maar even gehakt, saus en spaghetti bij gekocht.
Verder was deze week niet heel bijzonder, heb netjes huiswerk gemaakt elke dag en hebben donderdag nog met heel veel leerlingen van school wat gedronken bij scary canary, dat is een café vlak naast de school, was erg gezellig, kregen er lekkere potato wedges bij. En vrijdag ben ik met Morten en Danni wat gaan eten en daarna gaan dansen en heb toen ik naar huis wilde nogal veel bussen gemist, dus was pas laat thuis. En zaterdagavond hebben we met z’n vijven gaan mex-en, een of ander spel, op de kamer van Jelle en Martijn en daarna zijn we nog uit geweest in Sidebar, was erg leuk. Vandaag heb ik alleen huiswerk gemaakt en dat was het.

Morgen weer gezellig naar school, naar mijn hyperactieve lerares Amy. En dan dinsdag verhuizen. We hebben net overigens besloten dat we zaterdag een housewarming-bbq gaan geven, dus voorlopig vermaak ik me hier nog wel!


Deze week geen foto's helaas!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 47
Totaal aantal bezoekers 14011

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: