Week drie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Week drie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Week drie

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 September 2009 | Australië, Sydney

Weer tijd voor een berichtje uit Sydney!

Vandaag was het weer een spannende week! Zoals ik al vertelde, ging ik dinsdag verhuizen naar mijn nieuwe appartement. Maandag kregen we even tussen neus en lippen te horen dat we eigenlijk ook nog wel 4 weken huur als borg moesten betalen, wat een behoorlijk bedrag was, maar dat is gelukkig goed gekomen! Dus vanaf nu zit ik in een heel erg chill appartement! Eigenlijk zitten Linde en ik hier illegaal. Het is namelijk een tweekamer-appartement, gemaakt voor 4 personen, maar ze hebben een extra kamer gemaakt, waar Linde en ik in slapen. Wel de mooiste kamer overigens, want we hebben een boekenkast, een bank, twee eenpersoonsbedden, allebei een eigen kleding kast en een deur die uit komt op het balkon! De jongens hebben alleen twee eenpersoonsbedden en een kast! Dus wij zijn gelukkig. Doordat de kamer van Linde en mij er nieuw bij is gemaakt, is de woonkamer echt klein geworden. We hebben alleen een bank, waar je met z’n drieën op past en een paar stoelen (van die eetkamerstoelen) dus we vragen ons echt af hoe het gaat als je in dit appartement met z’n zessen zit. Gister kwamen er twee mensen kijken, maar die waren echt dertig ofzo, ik kan me echt niet voorstellen dat zulke mensen met ons in een appartement willen wonen. We genieten al wel hoor, ons balkon is echt supermegafijn. Echt groot. We gaan volgende week een housewarming houden, dat zouden we eigenlijk vrijdag doen maar er werd gezegd dat het dan ging regenen.
Verder zijn we ook echt superblij met onze keuken, want we hebben een OVEN! Gister hebben we al pizza gegeten, die overig echt smerig waren en we hebben al een aantal keer Garlicbread gegeten en straks gaan Linde en ik chocolatechipcookies maken.
Ook was het hier wel echt ijs en ijskoud de eerste nacht, dus we zijn meteen de volgende dag naar K-mart gegaan en hebben daar een deken gekocht. Ik heb nu een superlekker zacht roze deken, waar ik helemaal mee gelukkig ben! Hij was ook nog eens goedkoop en als hij straks in mijn koffer past (zal wel niet), neem ik hem zoiezo mee naar huis!

Tevens ben ik sinds deze week de gelukkige eigenaar van een Deens internationaal rijbewijs! Een van de Denen heeft namelijk zijn moneybelt laten liggen in het hostel en of ik die voor hem wilde ophalen en bewaren. Ik mocht van de aardige man naar zijn oude kamer, een kamer voor acht personen en ik heb serieus nog nooit zo’n bende gezien. Echt niet normaal. Maar ik heb hem gevonden en als hij weer in Sydney is komt hij hem ophalen. Niet echt slim.

Verder ben ik heel de week lekker naar school geweest. Ik vermaak me er prima. Lezen en luisteren gaat erg goed. Bij het oefenen van een echt examen had ik maar 1 fout in het luisteren en dat was nog een domme fout ook! En met lezen heb ik ook steeds erg weinig fout. Nu moet ik alleen nog even mijn schrijven verbeteren, spreken en grammatica. Vandaag mag ik nog een opstel schrijven over wat ik altijd al eens zou willen doen/zijn. Dus dat wordt leuk.
Donderdag hadden we een etentje met school! Dat was erg gezellig. We gingen eten in het Blackbird Cafe in Darling Harbour, zag er echt supergaaf uit. We hadden twee lange tafels en ik zat samen met Linde naar twee Koreaanse meisjes en allemaal Duitsers. Het is echt leuk om zulke mensen te ontmoeten, Koreanen dan hè, niet de Duitsers, die kennen we al wel. (We hadden overigens laatst nog een opdracht op school dat we moesten zeggen wie het belangrijkste persoon was uit de geschiedenis van jouw land, dat was erg interessant en amusant.)
Maar goed, de Koreanen verschillen daarentegen wel weer heel erg van ons. Zo schijnt het echt superonbeleefd te zijn in Korea om met je been te wiebelen (Nadia!) daar wordt je ook ongelukkig van. En je mag ook niet met je armen over elkaar heen zitten.
Eerst schrokken we ons dood van de prijzen want een pizza margarita was maar liefst 20 dollar! Maar gelukkig was het voor onze school maar 7,50, toen hadden we nog heel veel over voor cocktails van ook maar 7,50. Als we het geld terug hebben gekregen van ELC, van onze accommodatie, gaan Linde en ik terug, want er werkte een erg knappe barman, voor Linde en we zagen een cocktail op de kaart staan met OREO en Baileys, maar deze was 15 dollar, dus we gaan als we dat geld hebben.
Daarna zijn we nog naar Scary Canary gegaan met wat andere klasgenoten en daar won Julien, een jongen die ook in het hostel zat waar wij eerst zaten, de loterij, toen kreeg hij voor 50 dollar gratis aan drank! Dus toen kreeg ik nog een wijntje van deze sociale Duitser.
Ook heb ik een aantal Brazilianen wat Nederlandse woorden/ uitdrukkingen geleerd en nu zeggen ze steeds “kusje” als Lotte en ik in de les Nederlands praten of als we langs lopen. En een Duitser zegt heel de tijd: “hoe gaat het?”

Gister hebben we heel de dag niet veel bijzonders gedaan. Alleen hebben Jelle en Martijn het hele appartement schoon gemaakt, de hele keuken is weer helemaal netjes en goed ingedeeld (dat heb ik gedaan) en ook is de badkamer helemaal prachtig! ’s Avonds hebben we lekker pizza en sla (goed hè mama) gegeten en ’s avonds zijn we uit geweest in Side Bar. Was erg gezellig. Hebben nog Nederlanders ontmoet (die herken je van tien meter afstand) en Linde en ik werden nog versierd door Duitsers. Maar als we dan in de buurt gaan dansen van Martijn of Jelle, houden ze al weer snel op. Het was een leuke avond!

We hebben misschien ook nog wel een baantje! We zagen in ons oude hostel een affiche hangen van een mevrouw die mensen zocht op winkelcentra te decoreren met kerstversieringen in de avond en daar hebben we op gereageerd en we gaan maandag met haar kletsen hierover. Het verdient 18 dollar per uur en het is maar tijdelijk, een maand en na kerst kunnen we dan eventueel ook nog twee weken werken, want dan moeten de kerstversieringen er weer afgehaald. Ik ben erg benieuwd hoe ze het hier versieren met kerst aangezien het hier helemaal niet sneeuwt of koud is maar echt heet.

Oh, en dan nog het belangrijkste nieuws, ik blijf hier waarschijnlijk permanent wonen want Linde en ik hebben hier 2 liter SUPERLEKKER chocolade ijs gekocht voor 5 dollar, 3 euro! Lees: CHEAP! In Nederland betaal je 5 euro ofzo voor een bak Ben & Jerrys!

Nou ik ga douchen en dan lekker koekjes bakken!
Een dikke kus en cheers big ears (geleerd van mijn leraar)
uit Sydney.

* Ik moet nog foto's maken van het appartement, dus die volgen later nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 14017

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: