Extra update - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Extra update - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Extra update

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 September 2009 | Australië, Sydney

Was ik nog bijna wat belangrijke dingen vergeten te zeggen!

Iedereen was natuurlijk hartstikke benieuwd naar de rode stofwolken. Om eerlijk te zijn, ik heb er niet zoveel van gezien. Toen ik ’s ochtends wakker werd dacht ik alleen: goh wat zijn die ramen eigenlijk smerig. Later toen we het nieuws aanzette, hoorde ik over de rode wolk en het was ook aardig smerig toen we naar school toe liepen. Mijn ogen deden de hele dag pijn en mijn neus kietelde heel erg. Het echte rood was er alleen heel vroeg in de ochtend en toen ik om 4 uur weer naar huis liep was heel de lucht alweer helder!

Ook hebben we nog iets extra doms gedaan, althans ik. In ons appartementengebouw hebben we wel een lift, maar geen trap. Althans, ik had hem nergens gezien. Tot ik een deur zag met het bordje firestair, dus ik dacht: laten we dat eens proberen. Wij openden de deur, liepen die trap af en toen zagen we een deur met een bord er op dat als je de deur open deed het brandalarm af zou gaan… En, ook nog eens een boete kreeg van 200 dollar. (Ik had de deurklink al vast) Dat was dus niet zo’n goed idee, dus we keerden ons om, maar… de deur was dicht en die krijg je niet open van binnen. Conclusie: we zaten opgesloten.
Gelukkig had Jelle genoeg puf om een verdieping of 6 omhoog te rennen en vond daar net op tijd iemand die de deur open had gedaan. We waren gered! Anders hadden we bijna nog een boete gehad van 200 dollar.

En net zijn we naar ons oude hostel gegaan om te praten met Linda, de mevrouw van het versieren van winkelcentra. En dat klonk wel goed. We mogen zeggen wanneer we kunnen werken en dan deelt zij ons in als ze mensen nodig heeft. Ook krijgen we uitbetaald wanneer we dat willen en het uurloon is 18 dollar per uur. Het werk is tijdelijk. Het is nu dan een maand vanaf 13 oktober en na kerst ook nog eventjes om alles er weer af te halen!
Morgen stuurt Linda de e-mail en dan kunnen we het opgeven! Dus ik ben benieuwd. Morgen ga ik ook nog mijn CV laten controleren door mijn leraar, zodat ik ook nog een baantje kan gaan zoeken, die niet tijdelijk is!

Zo, dat was mijn maandag-update!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 14019

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: