Week 5, koud, regen en verkouden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Week 5, koud, regen en verkouden - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Week 5, koud, regen en verkouden

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Vandaag is het voor het eerst, sinds meer dan een week, weer eens een beetje normaal weer. De afgelopen anderhalve week heb ik in een soort Nederland in de herfst geleefd. Elke nacht bevroor ik in mijn bedje en sliep ik met mijn mooie wintersokken aan die ik van Jip heb gehad, 2 leggings, 2 hemden een tshirt en soms ook nog wel eens een vestje. 's Ochtends was het nog veel erger om op te staan, want dan moest ik uit mijn eindelijk warme bedje in de ijskoude woonkamer gaan ontbijten! Maar al met al heb ik de week goed beleefd!
Mijn laatste update was op woensdag, dus nu zal ik verder gaan bij donderdag. Donderdag was weer een hartstikke spannende schooldag, natuurlijk! Lekker luistertoetsen maken en dan 0 fout hebben is natuurlijk helemaal goed. Ook heb ik deze week moeten kiezen of ik de volgende 4 weken les wil krijgen in Grammar of in SpeakingListeningVocabulary. Ik heb voor Grammar gekozen, want als ik met Koreanen moet gaan spreken heb ik daar niks aan en tevens vind ik luisteren niet echt leuk om te oefenen. De volgende 4 weken heb ik dus elke middag een uur les in grammar.
Donderdag besloten we om nog een leuk afscheidsfeestje te bouwen voor Astrid, want zij vertrok deze zaterdag richting Cairns. We hadden dus afgesproken in de Scary Canary en hebben daar even gezellig een drankje gedronken en gekletst met onze dronken leraar Clayton. Hij zei dat we allemaal sucken in writing en hij wilde niet mee gaan naar Worldbar omdat hij een meisje (die minimaal 10 jaar jonger dan hem was) aan het versieren was!
Daarna zijn we gezellig naar Kings Cross, de Worldbar geweest. De muziek hier was echt VRESELIJK. Stomme rock muziek. Gelukkig ontdekte Martijn dat er boven andere muziek werd gedraaid, dus we gingen even met een groep van 15 man in een lege zaal dansen. Er waren ook twee Brazilianen mee en WAUW die kunnen echt vet goed dansen. Echt gaaf. Dat wil ik ook. Eentje probeerde het me nog te leren, alleen ik heb niet zoveel gevoel voor ritme. We lagen netjes op tijd weer in bed, want we moesten vrijdag natuurlijk gewoon weer naar school.
Op school vrijdag verklaarde Clayton nog dat hij een erg dronken avond had gehad en een andere leraar vertelde dat zijn vrouw hem had moeten ophalen. Erg leuke leraren dus! Ze zijn allemaal nog best wel jong en hip, dus dat is wel heel leuk. School was vrijdag saai en daarna hebben Linde en ik boodschappen gedaan, want Astrid kwam 's avonds eten. Linde had echt superlekkere pasta met zalmsaus gemaakt en ik had garlicbread bereid, erg goed gelukt! Vond Astrid gelukkig ook. Daarna hebben we haar gedag gezegd en wilden we nog naar the Ivy gaan. Dat is een club aan George Street dat vorig jaar een prijs had gewonnen voor de hipste club van Sydney. Ik ging dus netjes op mijn hoge hakken en in een jurkje en we waren allemaal knap genoeg om binnen te komen. Het zag er echt supergaaf uit, het was een beetje in de buitenlucht met gave barren en alles was gewoon tof. Alleen je kon hier helaas niet dansen en Sue en Jina, twee Koreaanse meisjes gingen ergens anders heen. Toen zijn we naar Bar 333 gegaan, want daar waren nog 2 Duitse meisjes, Nina en Linda en toen hebben we daar nog even gezeten en toen besloten we naar Darling Harbour te gaan. Hier zijn we toen nog even uit ons dak gegaan en lagen om 3 uur weer netjes in ons bedje.
Zaterdag heb ik lekker uitgeslapen en huiswerk gemaakt. Daarna hebben Linde en ik nog boodschappen gedaan en heb ik de LEKKERSTE rainbowcookies ooit gemaakt. Ze zijn ook al op, zo lekker waren ze! En 's avonds hebben Linde en ik met z'n tweetjes kip curry met rijst gegeten omdat Martijn en Jelle naar Australie- Nederland gingen. We hebben nog film gekeken en verder een beetje niks gedaan en toen zijn we gaan slapen.
Vandaag ben ik met Linde nog even in winkels gaan kijken. En kleding is hier vet goedkoop! We hebben ook supertoffe schoenen gezien voor echt maar 40 euro, echt supergoedkoop! Dus binnenkort ga ik even wat meer zomerse kleding kopen zoals korte broekjes, want het wordt nu wel weer lekkerder weer. Ook heb ik nog bij de Cupcake Bakery een supermooi Vanillavanilla cupcake en een delicious cappuccino gehaald voor 3 euro. Jammie! En nu ben ik weer thuis en schrijf ik dit!
Ik heb overigens vrijdag ook nog mijn salaris gehad voor de twee keer werken! Ik had 230 dollar verdiend, maar ik moest 65$ tax betalen dus ik hield 165 dollar over! Wat toch mooi neer komt op 10 euro per uur en dat verdien ik in Nederland echt niet haha!
Nou dat was het denk ik wel weer voor nu! Ik hoop dat alles goed gaat daar in Europa en dat bij jullie het weer nog een beetje mee valt!

Een kus uit Sydney

Hier is de link van de foto's nogmaals:
http://www.mijnalbum.nl/Album=IRBVDQH3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 13998

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: