Week 4 Dunk in' Dunk in' $$$ - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Week 4 Dunk in' Dunk in' $$$ - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Week 4 Dunk in' Dunk in' $$$

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Week 4 Dunk in' Dunk in' $$$
Vandaag geen verhaaltje op zondag, maar op woensdag!

Deze week ben ik lekker naar school geweest, as usual. Maarrrr.. ik ben niet elke dag naar school geweest!
Op dinsdag zag ik een advertentie hangen op een stoplicht, op weg naar school, waarin gevraagd werd naar modellen om mee te spelen in een commercial van Dunkin' Donuts. Dit is een Amerikaans keten dat, de naam zegt het al, donuts verkoopt. In Berlijn waren Nadia en ik hier grote fans van en gingen hier (bijna) elke dag ontbijten! Dus, Sanne dacht: hee, dat lijkt me nou eens leuk! Ik stuurde dus een mailtje waarin ik mijn gewicht moest vertellen, mijn lengte en een foto (ik snap nog steeds niet waar dat voor nodig was). Dinsdagavond, toen ik in de dominos stond, want tuesday is cheap pizzaday, werd ik gebeld! Ik mocht meedoen en Lotte, mijn Nederlandse klasgenootje ook! Helemaal blij! Ze vroegen nog of ik nog meer vrienden mee kon nemen, want ze kwamen heel veel mensen tekort, dus toen heb ik mijn huisgenootjes nog gevraagd!
Daar stonden we dan donderdag om 6 uur 's ochtends, helemaal fris en gezorgd dat we er perfect uitzagen natuurlijk, want we hadden nog geen idee wat we moesten gaan doen. Met de bus gingen we naar Wolongong, een stad op ongeveer 2 uur rijden van Sydney. Hier kwamen we aan en toen mochten we een sporthal binnen waar we er dus achterkwamen dat we gewoon op een tribune mochten gaan zitten. We kregen geen make up ofzo op. Wat ons wel opviel was dat er vreselijk veel Koreanen waren. Erg apart, want wij hadden het idee dat het een Amerikaanse commercial was, want dat was ons verteld. Maar goed. We moesten dus op een tribune zitten en dan mochten we naar links achter kijken dan met onze arm een beweging maken en DUNK IN' schreeuwen, terwijn er dus op de achtergrond (op het basketbalveld) een bal door de basket werd gegooid. Dit duurde zo'n vier uur lang, we vergingen bijna van de pijn aan onze maag, toen mochten we gaan eten, wat ook echt genieten was, Koreaans eten. Daarna hebben we nog maar even de chipsautomaat leeg gekocht. Er waren overigens vet asociale Duitsers. Zij liepen elke keer, wat verboden was, de kamer van de staf in en haalden dan daar allemaal blikjes cola enzo en stopten dat in hun tas. Ik heb ze nog verteld dat ik ze erg asociaal vond en een paar boze blikken toe geworpen, maar daar snapten ze niet zo veel van helaas. Ik zat overigens nog naast een Nederlands meisje en die kwam uit Amersfoort! Ze woonde op de Kamp!
Na de break was het tijd voor iets anders, er werden namelijk allemaal camera's vlak voor de tribune geplaatst en werd de hele tribune opnieuw ingedeeld. Martijn kreeg nog een beker van Dunkin' Donuts in zijn hand gedrukt als enige, dus we waren hem al helemaal aan het pesten dat hij de ster zou worden van de commercial, maar dit was helaas dus niet zo. Er bleef een stoel leeg en toen was het tijd voor DE STER. Een Koreaan. Later hoorden we van wat Koreaanse meisjes dat zijn naam Lee Min Ho was en dat hij een soort Koreaanse Jan Smit is, alle meisjes vinden hem daar helemaal geweldig. Ik vond het op het moment al zo raar dat de jongen naast wie ik zat heel sneaky foto's probeerde te maken van hem, maar dat was dus daarom. Mijn klasgenootje, Ja Min, was ook heeeeeel erg jaloers toen ik vertelde dat ik hem had gezien!
We moesten dus heel hard gillen naar hem: Dunk in', van dunk de donut in de koffie. Erg dom. Hierna moesten we nog in alle vakken van het stadion gaan zitten en weer dunk in gillen en heel blij doen. Heel debiel. Gelukkig waren we om half tien weer terug in Sydney en waren we ook nog eens 190$ rijker! (Wat we overigens nog moeten ontvangen haha)
Daarnaast mocht ik zaterdag en zondag ook nog eens gaan werken! De Work&Travel Company zocht mensen voor twee verschillende evenementen namelijk. Op zaterdag mocht ik werken bij de horseridinggames.Hier moest ik 6 uur werken voor 20$ per uur. Ik moest heel de tijd flesjes en blikjes van achter in de koeling, voor in de koeling zetten. Gelukkig waren de twee jongens waar ik mee moest werken wel aardig en heb ik erg gelachen. Op de horseridinggames komen alleen maar rijke mensen op af, althans ze zien er uit alsof ze rijk zijn. Het overgrote deel was nog redelijk jong. De vrouwen liepen op megahoge hakken en in supertoffe jurken en alle mannen liepen in pak. En de bezigheid bij zo'n evenement is niet het kijken naar de paardenraces, nee alcohol drinken. Ik heb een aantal mannen helemaal bezopen weggevoerd zien worden en vrouwen leunden helemaal op hun vriend. Erg leuk dus.
Zondag mocht ik in het olympisch park werken, in het footballstadium. Er was namelijk een heel belangrijke wedstrijd, Melbourne Storm tegen de Parramatta eels en er waren meer dan 80.000 toeschouwers! Hier mocht ik al wat spannenders doen! Mensen bestelden bij mij iets te drinken en dan rekenden ik met ze af en twee anderen gaven deze mensen dan hun bestelling. Hier heb ik voor 30$ per uur gewerkt! Dit was dus lekker werken!
Verder waren we maandag nog vrij, want het was hier Labour Day en toen zijn we gaan zwemmen in het Ian Thorpe Aquatic Centre. Dit was saai, want je kon alleen maar baantjes trekken (ik ben er overigens wel achter gekomen dat ik nog steeds kan duiken!) of in een bubbelbad zitten. Dit hadden we dus ook al snel gehad en toen zijn we lekker naar huis gegaan.
Verder is er niet zoveel boeiends gebeurd deze week. We hebben het nog steeds gezellig in het appartement en hebben helaas nog niet echt de mogelijkheid gehad om van ons balkon te genieten omdat het nu heel de week al regent en koud is, hierdoor hebben we ook nog steeds geen housewarming kunnen houden! Het weer wordt vanaf zaterdag wel beter als het goed is.
Deze week is het morgen nog ScaryCanaryDay, dan kunnen we lekker gratis potatowedges eten daar met school en vrijdag komt Astrid nog eten, want zij vertrekt helaas volgende week alweer naar Cairns, wat echt jammer is. En dat is ongeveer alles wat er nog een beetje op het programma staat. Misschien dat we nog bij een training van het Nederlands Elftal gaan kijken, maar dat ligt er ook een beetje aan waar dat is. Waarschijnlijk gaan we ook nog uit op Kings Cross en dan ook echt zoals Australische meisjes uitgaan, op hoge hakken en in een jurkje!!!
Nou, dit was het denk ik wel weer voor vandaag!
Ik heb ook nog foto's opgeload en jaja, ook foto's van mijn appartement!!!
Cheers!
http://www.mijnalbum.nl/Album=IRBVDQH3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 14002

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: