Pancakes on the Rocks - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Pancakes on the Rocks - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Pancakes on the Rocks

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Oktober 2009 | Australië, Sydney

et is weer tijd voor een berichtje van niet-meer-werkloze Sanne. Want, ja ja, ik heb een baantje! 2 nog wel haha. Ik werd vrijdag gebeld of ik maandag op sollicitatiegesprek wilde komen bij Pancake on the rocks, echt een superleuk pancake restaurant in Darling Harbour en later werd ik nog gebeld door ene Mohammed, waar ik mijn cv had ingeleverd of ik wilde komen werken zaterdag van 11 tot 15 en don't be late werd me ongeveer 5x verteld.
Zaterdag was ik dus netjes om 10 voor 11 bij het restaurant. Daar was een heel aardige jongen, Chris, maar die begon me opeens uit te leggen hoe ik de pizza-oven aan moest doen en pizza's moest gaan maken? Dat was niet echt waar ik voor had gesolliciteerd? Maar goed, de eigenaar was er niet dus ik ging maar pizza's maken. Ik mocht champignons snijden en paprika en daar was ik erg goed in volgens Chris en afrekenen met de klanten. Australiers zijn alleen soms zo vreselijk onverstaanbaar en dan denken ze dat je achterlijk bent als je niet weet wat een lihdhaa is (lighter = aansteker). Toen de eigenaar kwam heb ik nog gezegd dat dit niet was waar ik voor had gesolliciteerd en hij dacht eigenlijk dat ik ook wel 7 dagen per week kon werken van 11 tot 15. En toen ik hem vertelde dat ik gewoon naar school moet vroeg hij of ik mijn school niet naar de avonden kon verplaatsen. Een erg aparte man. Daarna bood hij me dan nog aan om waitress te zijn 's avonds, maar ja dan wel alle 5 doordeweekse avonden en dat lijkt me een erg slecht idee haha. Overigens was Mohammed niet erg vriendelijk tegen zijn employees. Chris had een telefonische bestelling aangenomen en die moest hij ook bezorgen (toen werd ik overigens alleen achter gelaten in dat restaurant) en dat adres was dus nep, althans die mensen woonden daar niet. Chris moest toen zelf voor die pizza's gaan betalen van Mohammed! 32 dollar! Hij kon er helemaal niks aan doen, echt super apart.
Zondag mocht ik ook weer werken van 11 tot 15 en volgens Chris was ik een natuurtalent omdat ik alles had onthouden wat ik moest doen, erg aardig was dat. En toen heb ik ook pizza's gemaakt, dus dat was wel leuk! Op zondag was Chris een debiel die niet hard-lerend was, want hij werkte hier nu al wel 2 maanden en wist sommige dingen nog niet (dat je Mohammed niet mag wakker bellen). Echt een asociale man is het. Tegen mij was hij heel aardig, althans, de keren dat ik met hem heb gepraat. Hij verteldde me namelijk dat er maar een regel is, dat je niet met lege maag naar huis mag gaan, dus ik heb zaterdag en zondag lekker mijn eigen pizza'tje gemaakt, lekker goedkoop en delicious! Overigens mg je als je wat te drinken wilt gewoon pakken wat je wilt, cola, flesjes water of flesjes icetea ofzo waar customers wel 3 dollar voor moeten betalen, nou daar had ik nog nooit van gehoord. En toen ik Chris vertelde dat ik daar altijd gewoon voor moest betalen bij mijn oude werk, ook voor eten, zei hij dat je hier geen slaaf bent maar een employee haha.
Maar goed, vandaag had ik dus dat sollicitatiegesprek bij pancake on the rocks, ik was er netjes op tijd en heb nog even gezellig gekletst met een ander meisje die ook kwam solliciteren. En daarna ging ik gezellig met die mevrouw praten, ze was heel aardig, had wel last van migraine (ik heb haar nog beterschap gewenst haha). En ze vertelde dat het erg fijn was dat ik vanaf 8 december dan fulltime kan werken, omdat dan de schoolvakantie is en het dan drukker wordt en tot dan kon ik dan parttime werken en dat is tussen de 20 en 32 uur per week, nou dat is makkelijk te combineren met school. Er zijn shifts van 7 uur ongeveer, dus dan hoef ik maar 3 tot 4 shifts per week te maken, en dat valt reuze mee. Ze vertelde ook dat het vanaf vrijdagavond tot zondagavond extreem druk is, er staat dan buiten een rij van mensen die willen komen eten! Ik vertelde haar wel dat ik gewend was aan hard werken haha. Ze moest alleen nog wel even een aantal andere jobinterviews afwerken.
En net toen ik even lag te rusten op mijn bedje werd ik gebeld dat ik morgen mag komen werken! Vanaf half zes en dan krijg ik ongeveer 2 dagen lang een training. Ik moet ook alles meenemen zoals mijn paspoort, visa-goedkeuring, taxfilenumber en bankrekeningnummer enzo, Daar hadden ze bij dat andere restaurant ook nooit naar gevraagd en daar heb ik ook geen eens een echt sollicitatiegesprek gehad! Ik heb ook maar besloten om bij dat pancakerestaurant te gaan werken en niet bij die pizzeria, want daar kan ik ook maar shifts van 4 uur maken, dus als ik dan 7 dagen per week werk, werk ik nog maar 28 uur! En dit lijkt me ook veel leuker!
Nou, de rest of de week was ook erg leuk!
Dinsdag ben ik uit geweest met half Brazilie en Duitsland in the Gaff, dat is zeg maar bij mij om de hoek. Dat was best wel gezellig, ik heb de hele avond geen Nederlands gepraat, dus dat is altijd goed en ik heb erg gelachen.
Donderdag was ook nog een erg leuke dag, want dan is het Scary Canary-day, dus dan gaan we na school altijd naar de kroeg naast school en dan zijn de leraren er ook, dus dat is wel leuk. Ook is Luc weer aangekomen en daar is het erg gezellig mee, ik heb me goed vermaakt en lag netjes op tijd in bed! Sommige leraren zijn wel echt extreem op de versiertour. Er is een zo'n leraar en die zit echt altijd te lachen naar me, echt eng, ook op school enzo. Vrijdag zat ik uit het raam richting de gang te staren en hij zat in het lokaal er tegenover en toen ging hij naar me zwaaien en lachen. En donderdag in de Scary Canary stond hij opeens naast me en vroeg hij hoe het ging en toen rende ik vet geschrokken weg hahaha. En later had hij het nog over Nederlandse meisjes die drankjes kopen voor knappe leraren.
Zaterdag heb ik dus gewerkt en 's avonds ben ik ook nog uit geweest met Martijn en Jelle in Side Bar en Luc, Simone en Ilse waren daar ook (Simone zit bij mij op school en Ilse is ook Nederlands). Daar hebben we lekker gedanst. En, daar heb ik ook nog Jasper gezien! Jasper is het vriendje van Anne. Echt superraar, zie je gewoon een Amersfoorter in Sydney haha. Echt raar, maar dat was ook wel leuk!
Verder hebben we nu 2 nieuwe kamergenootjes, we hadden het echt niet beter kunnen treffen gelukkig. Er zijn denk ik echt wel 20 mensen komen kijken, maar allemaal debielen of mensen die veel ouder zijn. Maar dit zijn 2 Engelsen van de zelfde leeftijd als wij, Jack en Tilly, dus dat is wel leuk en goed voor ons Engels! Vanavond gaan we ook gezellig samen eten. Ze zijn alleen soms een klein beetje erg luidruchtig op de slaapkamer, maar daar valt wel mee te leven haha, we kunnen er wel om lachen.
Nou, ik denk dat jullie nu wel weer goed op de hoogte zijn van mijn leventje hier, het weer is hier overigens KUT. Het regent heel erg en ons hele balkon staat blank, echt een ramp!
Vanavond ga ik lekker spaghetti eten en morgen weer netjes naar school en werken!
Op school gaat het overigens goed (dat is tenslotte waarom ik hier ben) ik ga dik voor de A! Ik haal zoiezo een A voor lezen (meestal ongeveer 1 of 2 fout). Ook voor luisteren (0 of 1 fout). En voor Use of English ook (meestal 3 fout). En met meer dan 80% heb je een A, dus dat gaat wel lukken! Alleen nog even spreken en writing verbeteren, maar ik denk dat mijn baantje ook echt wel zal helpen om het spreken te verbeteren.
Nou een hele dikke kus vanuit Sydney.
Oh en over 27 nachtjes is Jip hier ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 14022

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: