Klaar met school - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Klaar met school - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Klaar met school

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 December 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal, daar ben ik weer vanuit het stralende en zonnige Sydney!
Ja, ondanks dat op het nieuws (misschien ook bij jullie) te zien was dat er een hurricane was aan de westkust en er bosbranden zijn in Victoria, is hier alles veilig. Het is niet extreem heet maar gewoon oke!

Afgelopen dinsdag heb ik mijn examen gedaan, en nu ben ik dus helemaal klaar met school! Het examen ging naar mijn gevoel best wel goed (gelukkig)! De vrijdag ervoor hadden we geen school, we kregen ons certificaat dat we op ELC een cursus hadden gevolgd met onze aanwezigheid, mijne was 92%, dat kwam alleen maar omdat ik een aantal lessen had geskipt toen Jip er net was haha. En daarna gingen we picknicken in de botanische tuinen. Supergezellig! Iedereen ging daarna uit alleen moest ik helaas werken dus ging ik weer lekker naar huis. Linde kreeg toen nog een vet eng telefoontje van onze huisbaas... Omdat Linde en ik in een bijgebouwde illegale kamer zitten, zou hij er misschien uitmoeten omdat de de concierge van het appartementengebouw het balkon wilde schoonmaken en hij mag dat niet zien namelijk. Gelukkig is er tot nu toe niks gebeurd en ik ga er maandag ook al uit (dan ga ik in een nieuw appartement voor hetzelfde geld incl. wireless internet en een zwembad, moet m alleen nog even vinden) dus het maakt me niet zoveel meer uit!
Nou na mijn examen zijn we allemaal nog gezellig in de scary canary wat gaan drinken en wilden we ook uitgaan, maar een behoorlijk aantal mensen waren echt dronken (ik niet). En die moesten allemaal huilen en waren zo verdrietig dat ze allemaal weggingen, vooral mijn Duitse vriendinnetje Linda haha, dat was wel erg schattig allemaal. Toen we uiteindelijk toch maar hadden besloten om naar The Gaff te gaan wilde niemand er naar binnen omdat alleen ik een vipmember met een supertoffe membershipcard gratis recht heb om naar binnen te komen en de rest niet. Toen zijn we maar even naar de Hungry Jacks gegaan. Dat is altijd erg leuk 's nachts (vooral als je nuchter bent) want iedereen die daar dan komt is halfdronken en loopt te gillen tegen die medewerkers. Echt respect. Maar goed. Daarna ging ik naar huis lopen met Jip en Linda en toen we afscheid hadden genomen van Linda gingen Jip en ik nog even op een muurtje zitten waar ik daarna, toen ik me ging verzitten, af ben gevallen, jeeeej!!! Om half twee 's nachts ben ik achterover van een muurtje gevallen, eerst op een plantenbak terecht gekomen en daarna op de grond (het was ongeveer 1,7 meter hoog (hoger dan dat ik groot bent)). Ik schrok heel erg, maar bleef heel rustig en ging diep ademhalen en ik kon alles nog bewegen enzo, maar ik was wel op mijn hoofd en rug gevallen en mijn duimnagel van mijn linker vinger was omgeklapt omhoog en los gegaan van mijn vel. Het zag er echt smerig uit. Jip en ik zijn toen maar naar het ziekenhuis gegaan met een taxi.

Oh wacht, Jip is het niet eens met mijn beschrijving, dus dit is Jips beschrijving van het ongelukje:
" sanne viel en viel en viel en bleef maar vallen in het 20 meter diepe gat. tot mijn verbazing verloor ik haar uit het oog en het donkere zwarte gat. nee sanne viel en bleef alles behalve rustig en barste meteen in tranen uit. en ik schrok me wild en ben er achter aan gevallen/sprongen. en ging ook huilen want ik dacht echt dat ze dood ging. maar toen vroeg ik haar of ze pijn had in haar nek of rug. toen zei ze alleen op haar schouderblad. en toen was ik iniedergeval al een stuk opgeluchter. aan gezien haar ruggengraatje in orde was. toen zag ik bloed op haar voorhoofd en ging ik zoeken naar een wond. gelukkig vond ik niks behalve een duimnagel die denk ik de hele klap heeft opgevangen. zo zag hij er wel uit. toen snel in een taxi en naar het Hospital."

Ik vond de taxichauffeur nog heel aardig want hij vroeg of het niet bloedde, maar volgens Jip was hij alleen maar bang voor zijn bekleding.
Aangekomen in het ziekenhuis mochten we wachten bij de emergencyhulp en daar moest ik al mijn gegevens opgeven en wachten in de wachtkamer tot we aan de beurt waren. Toen we eindelijk na 2 uur ofzo geholpen werden (ik had toen al 2x overgegeven) mochten we met een chagerijnige dokter zonder humor mee naar een kamertje en daar ging ze mijn duim desinfecteren en toen de nagel terug buigen, wat pijn deed. Omdat ik had overgegeven wilde de dokter me daar eigenlijk nog houden voor vier uur ofzo en dan een scan van mijn hoofd maken. Ik moest toen in de wachtkamer gaan zitten en toen kreeg ik een pilletje tegen misselijkheid en daarna ging het weer super, dus na een half uur ging ik naar de receptioniste en toen kreeg ik een tetanusprik en moesten we wachten op de dokter, maar die kwam niet dus toen zijn we er vandoor gerend.
Helaas kan ik geen spectaculaire foto's showen van mijn duim want ik ben mijn camera verloren in het hospital en die hebben ze tot nu toe nog niet gevonden dus ik moet waarschijnlijk een nieuwe kopen.
De twee dagen erna heb ik ook niet gewerkt en lekker in mijn bedje gelegen en films gekeken en niks uitgevoerd. Gelukkig gaat alles nu weer helemaal goed!

Verder ben ik nog naar een vreselijke film geweest, the informant, ik viel zelfs in slaap haha. Jip en ik hebben overigens ook een nieuw favo restaurant, Mamak, het is Maleisisch en echt superlekker! Ze hebben hele aparte pannekoekjes maar die zijn echt extreem lekker en die ijsthee is echt jammie.
Ik ben wel echt geen Nederlander meer ook hoor. Ik praat zoveel Engels, eet Maleisisch en ben gek op Easyway milktea. Dat's een Taiwanees iets wat vet populair is onder alle Aziaten (included me).
Qua eten gaat het ook wel goed, ik probeer zo gezond mogelijk te eten hoor mama. Ik heb laatst kip met zwarte bonensaus gemaakt en ik had er mayple syrup ingegooid (a la papa) en dat was vet lekker geworden, althans dat vond ik. Avondeten doe ik bijna verder altijd wel op mijn werk, want dat scheelt natuurlijk heel veel geld.

Oh was ik bijna iets superbelangrijks vergeten! Iedereen is hier vet erg in de kerstemming enzo, echt heel apart, want het is hier echt supermooi weer en toch zijn er kerstbomen en bij Darling Harbour speelt er heel vaak een koor. En eergister is een van mijn grootste wensen in vervulling gegaan! Samen met Jip ben ik naar Myers en naar David Jones geweest. Dit zijn twee heel grote warenhuizen. En bij allebei hadden ze op de speelgoedafdeling een Santa!!! Wel zat Santa helemaal in een aparte kamer en was in David Jones de kamer ervoor helemaal versierd met kerstdecoratie, en elfjes die de post verstuurden en allemaal andere toffe dingen. Maar bij Myers was er een treintje die rondreed waar je op kon als je een klein kindje was. En hier heb ik Santa bezocht!! Santa was erg aardig en hij zei dat hij Sinterklaas kende en ik heb een fluit van hem gehad. Ik vond het echt superleuk omdat te zien haha.

Op mijn werk gaat alles ook goed! Ik moet kerstavond en boxing day werken, maar volgens mij krijg je echt supergoed betaald, dus dat vind ik echt helemaal niet erg haha. Gister mocht ik op mijn werk voor het eerst bar doen, dus straks kan ik een perfecte flat white of cappuccino of iets anders maken haha.

Nou, dat was het denk ik wel weer! Ik kan niet wachten tot ik in een appartement met internet zit zodat ik niet steeds meer naar het internetcafe hoef te gaan om te schrijven!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 14009

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: