Heet - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Heet - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Heet

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 Januari 2010 | Australië, Sydney

Hallo allemaaaaal,

allereerst, als ik een beetje onbeleefd ben geweest met terugmailen, sorry daarvoor. Ons internet is nogal onbetrouwbaar, wat vooral wel wil werken op de dagen dat ik aan het werk ben en als ik eens vrij ben, doet-ie het niet.

Alles gaat hier goed, ofcourse. Het is nu lekker warm, morgen wordt het 42 graden maar gelukkig mag ik dan werken yes!

Gister zijn Jip en ik voor het eerst naar Bondi Beach geweest. Dit is het populairste strand van Australie. Het stelt geen ruk voor, het is misschien een kwart van Scheveningen, maar het is wel een lekker zandstrand. Met echt superhoge golven, waarin het best wel eng maar ook wel leuk is om in te springen (behalve als je met je hoofd onder water gaat)
Ik werd thuis al uit gelachen door Jip omdat ik me al aan het insmeren was. Jip geloofde niet zo in de sterke Australische zon en moest altijd hard lachen als de reclame: "there is nothing healthy about a tan" op tv was. Maar goed, op het strand aan gekomen wilde Jip zich toch wel even insmeren want de zon was toch wel fel. Ik heb mij wel een stuk of vier keer ingesmeerd. En lekker een beetje gezond terwijl Jip enge dingen in het water aan het doen was, zoals in de golven duiken. (Je hebt hier overigens een vet strenge brigade die met een autootje over het strand rijdt en dan zegt dat je uit het water moet komen en alleen maar tussen de vlaggen mag zwemmen want daar mogen geen surfers komen. Ook is de zee hier heel anders dan in Nederland. Je hebt namelijk rips en een rip is een hele sterke stroming van de kust af, als je daar dus in terecht komt kan je niet terug zwemmen naar de kust. Er zijn ook allemaal voorlichtingsreclames op tv dat je dan parallel aan de kust moet blijven zwemmen en dan zwem je vanzelf uit een rip en kun je weer naar de kust zwemmen. Alleen de golven zijn hier zo hoog dat je niet eens kunt zwemmen, maar goed.)
Thuis aangekomen ging Jip lekker werken en toen hij terug kwam van werk zei hij dat hij eigenlijk wel verbrand was. Hij snapte alleen niet wat mensen die verbrand zijn zich toch altijd aanstellen. Alleen toen hij gedoucht had ging hij bijna dood van de pijn en mocht ik hem met geen mogelijkheid aanraken en toen ik m een beetje uitlachte omdat hij eerst niet snapte waarom mensen zich zo aanstelden werd hij boos. Hij kon amper slapen vannacht, echt niet op zn rug liggen en er is ongeveer een hele tube aftersun doorheen gegaan, maar goed nu heeft hij wel zn lesje geleerd en zal zich voortaan denk ik wel goed insmeren haha.

Vandaag heb ik voor het eerst sinds 4,5 maand een superlekker Europees broodje gegeten. Een stokbroodje met chicken mayonnaise en sla van een Franse bakker (en dat om 7 uur 's ochtends!!!). Ik moest al om half 8 werken, wat een ramp zeg, ik moest al om zes uur opstaan. En ik ben altijd bang dat ik dan zo'n honger op mn werk krijg dat ik dan niet meer goed mn best kan doen haha. Wat er natuurlijk in resulteerde dat toen ik pauze had om 11 uur geen hap door mijn keel kreeg en met moeite een pancake met butterscotchsauce en aardbeitjes heb gegeten. De butterscotchsauce is echt de lekkerste saus ooit. Ik had laatst die saus aangeraden aan een Aziatische jongen (en normaal zijn die mensen niet zo van praten met waiters) en hij riep me bij hem en zei: "oh wauw thank you, this sauce is soooo good, thank you". Voor ik naar huis ga wil ik nog het recept stelen haha.
Er was natuurlijk niets te doen want iedereen lag te zonnen op het strand en dus mocht ik lekker aardbeitjes gaan snijden en schoonmaken. Het wordt echt zo goed schoongemaakt hier. Er is elke dag zeg maar een schoonmaaktaak die gedaan moet worden en vandaag moest ik in de bar alle scharnieren van de deurtjes schoonmaken met een tandenborstel! En zo'n plakstrip wat ook in een koelkast zit, grondig schoonmaken.
Ik vind in de bar werken nu ook wel leuk, behalve als het te druk is en het schoonmaken 's avonds is ook kut. Je moet alle flessen afnemen enzo en alles supergoed schoonmaken. Maar koffie maken is op zich wel leuk. De koffie is hier ook wel anders als dat het is in Nederland. Zo is een long black gewoon heet water met 3 shots espresso, supersmerig. En is een flat white vet populair (en superleuk en makkelijk om te maken) gewoon espresso en dan tot de top met melk, geen schuim of iets. En ik vind koffie met soymelk nu vet lekker (vies he mama?).

Verder is de vakantie hier vanaf volgende week weer afgelopen en dan mag ik helaas ook weer parttime werken. Ik weet echt niet wat ik met al mijn tijd moet doen. Dus ik heb besloten om elke dag een uur te gaan zwemmen om een afgetraind body te krijgen. (Heb het nog geen een keer gedaan natuurlijk)

Aanstaande dinsdag is het ook nog Australia Day, geen idee wat het inhoud, maar het is in ieder geval iets nationalistisch want je ziet overal Australische vlaggetjes en nationalistische leuzen. Beetje koninginnedagachtig zonder dat achterlijke oranje. Maar dan moet ik werken, dus dan verdien ik weer lekker 38 dollar per uur.

Oh dit is Australia day: Australia Day (previously known as Anniversary Day, Foundation Day and ANA Day), and also referred to as Invasion Day, is the official national day of Australia. Celebrated annually on 26 January, the day commemorates the arrival of the First Fleet at Sydney Cove in 1788, the hoisting of the British flag there, and the proclamation of British sovereignty over the eastern seaboard of Australia.
Interessant.

Oh Jip en ik hebben sinds kort 2 didgeridoo's. Onze ex-Duitse flatgenoten zijn even in drie weken de oostkust aan het reizen (impressive!). En wilde die grote dingen niet mee nemen. Ik had ze beloofd dat als ze terug komen ik voor ze kon spelen, maar tot nu toe komt er geen mooi geluid uit.
Hun kamer staat nu leeg en nu zit onze huisbaas Polla (leuke naam he, haar wirelessinternet account heet ook porn) steeds in die kamer tv te kijken. En ik dacht echt: wat verzorgen ze dat kind toch slecht, dat zit maar opgesloten in die kamer van hun, want ik had haar pas 1x gezien. En ze maakte ook nooit geluid, maar volgens Jip is het maar een oppaskindje, dus dat verklaard een hoop.

Nou ik denk dat mijn inspiraite nu op is. Ik wens jullie allemaal een fijn weekend. Ik ga lekker werken en maandag naar het strand, als het dan nog mooi weer is.

xxxxxxxxxxxxxxxxx