Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

01 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,
Even een update over mijn trip naar Melbourne! Afgelopen zaterdag arriveerden Jip en ik in Melbourne. Het hostel zat gelukkig superdicht bij het station maar nadat we er aan waren gekomen waren we toch niet zo gelukkig meer. Wat een crappy hostel. Als je binnen kwam stond je meteen in de keuken van het hostel waar alleen maar mensen van 25 en ouder zaten. De receptionist was lesbisch en onaardig. We gingen meteen een beetje de stad bekijken, ik vond het erg leuk maar Jip niet. Die vond de stad stom en miste Sydney al meteen.
We waren de volgende ochtend helemaal verheugd want op zondag was er een gratis pancake ontbijt! Nou dit stelde natuurlijk niks voor, een jongen die op het sloomste tempo ever de dunste pancakes ooit aan t bakken was (crepes). Maar goed. Ze waren wel lekker! In het boekje wat ik over Melbourne had gekocht stond dat st Kilda, het strand, helemaal je van het is, dus daar gingen we naar toe. VRESELIJK. Het strand was serieus 1 meter breed, wat betekent dat als het vloed is je niet op het strand kan liggen en er waren ook geen leuke golfjes. Hier hadden we geen zin in, dus maakten toen nog even snel een rondje door Luna Park en gingen daarna maar weer een beetje Melbourne bekijken. Op maandag deden we ook niet zo heel veel bijzonders, we gingen een beetje door Melbourne wandelen en ‘s avonds aten we hutspot! Was niet superlekker maar wel te doen. ‘s avonds gingen we wat drinken met Linda, mijn Duitse vriendinnetje die bij mij in de klas zat, suuupergezellig en daarna lekker slapen. Dinsdag moest ik verhuizen naar mijn nieuwe hostel, die best wel chill was. En de rest van de dag hebben we nog een beetje niks gedaan, we zijn naar valentines day de film geweest. We zaten met z’n tweeen en nog een person in een grote zaal de film te bekijken haha. In Melbourne heb je ook lord of the fries, daar verkopen ze lekker frietjes (zoals bij van Gogh in de stad, lekker he Naad) maar goed, dat was dus een verheeeeeeeerlijking, want ze hadden ook patat asian, patatje oorlog. Alleen met vlaamse zure mayo, maar toch goed te doen.
Omdat Jip Melbourne niet zo leuk vond, ging hij ‘s avonds weer met de bus terug naar Sydney en ging ik naar de moonlight cinema met een Duitse jongen en Linda. Superleuk, maar wel heel koud. Er is dan een groot scherm opgezet in het park en iedereen moet gewoon op de grond zitten en er is ook eten wat je kunt kopen voor extreem veel geld. En als je naar de wc moet (ik 2 keer of course) dan moest je over een niet verlicht pad de weg zien te vinden, al met al was het leuk!
Op woensdag ging ik lekker winkelen, want dat was wel nodig. Mijn favo roze (of rode, daar zijn de meningen over verdeeld) schoenen moest ik weggooien omdat die echt kapot waren en ik heb ook niet echt warme kleding, dus ik heb allstars gekocht, roze jeeeej. En een spijkerjasje, een legging, een rokje en een hemdje. ‘s avonds ging ik met Linda naar de nightmarkets, erg leuk en erg druk. Je kon alles eten wat je wilde, er waren ook Dutch pancakes (poffertjes) maar daar was de rij zooooooo lang, dat ik die maar niet heb gehaald. Er waren ook allemaal leuke kraampjes met lelijke sieraden en domme aboriginal troep. En aan het eind van de avond eindigden we met een nieuwzeelander, een nederlander en engelsen in een bar!
Donderdag speelde ik intellectuele Sanne, want ik ging naar het Melbourne museum en heb lekker geslapen deze dag. Vrijdag ging ik een beetje relaxen overdag en ‘s avonds ging ik uit met Linda en Sonomi, een Japans meisje. We gingen naar een toffe club en daarna nog dansen in de bar naast mijn hostel, jointbar... Dat was wel leuk, want er gingen allemaal jongens ons proberen te versieren, eentje was zo lelijk en afschuwelijk en aan het eind van de avond zei hij: “hey I don’t wanna be arrogant, but, hey, whats ya number?” toen gaf ik mn NL nummer, maar hij had door dat dat niet werkte helaas. Echt een loser.

En gister had ik nog een superleuk dagje. Ik ging naar het Australian centre for the moving image (filmpje van mij en Linda daar http://www.acmi.net.au/timeslice/Timeslice.htm?file=ts-20100227-4b33a19cb76b7fd74ec53f3f8b5ffc57.flv), deed een gratis bus sightseeing tour door Melbourne en ging naar een domme exhibition van ac/dc, dat is hier nu superpopulair omdat ze net weer hebben opgetreden hier. Daarna ging ik nog eten bij een Italiaans restaurantje. Melbourne is wel echt veeeeeel mooier dan Sydney, het is wat ouder en het lijkt wat meer op Europa. Je hebt van die superleuke gangetjes waar allemaal restaurantjes zijn in de buitenlucht.
‘s avonds gingen Linda en ik nog naar het crown casino met Marco en Willem! Dat was echt het leukste ooit haha. Het casino was echt prachtig mooi en supertof. Je hebt echt hooooonderden van die machines waar je gewoon een dollar ingooit en op die knopjes moet drukken en daar zit iedereen dan heel relaxed achter en alleen maar dat te doen. Maar onze favo was de roulette tafel!!!!! We stonden daar een tijdje te kijken en toen gaf iemand ons 2 fiches die 2,50 each waard waren en aan het eind van de avond hadden we 55 dollar, zonder zelf ook maar iets te vergokken. Helaas gaven we het uit aan alcohol, maar goed, wel tof, want het was niet ons geld! Aan het eind van de avond spraken we die man nog, en hij had 600 dollar verloren hahaha. Mensen leggen zo makkelijk geld op tafel, echt ziek.
En nu, zondag, zit ik in de Starbucks aan George Street in Sydney dit te schrijven. Ik ben vanochtend om 6 uur weer terug gevlogen, want ik miste Sydney. Ik heb nu nog een maand om een beetje centjes te verdienen voor ik langszaam aan richting huis ga en dan maar Sydney!

Nou, ik hoop dat alles goed gaat, en ik houd jullie op de hoogte.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Link met foto's van Melbourne:

• 01 Maart 2010 - 13:08

Mayday,mayday, kan je film niet openen!!! Dikke zoen Mama

• 01 Maart 2010 - 13:10

Tineke:

foto's via www mijn album. ook niet!

• 02 Maart 2010 - 00:58

Sanne:

dan ben je dom mama, want je moet de link kopieren en niet er op klikken. en dat filmpje kan ik zelf ook niet meer openen nee. xxxxxxxxxxx
    verder hou ik wel van je hoor

• 02 Maart 2010 - 16:24

Tineke:

Het is ook wel een "bijzonder"filmpje!!
    X mama