Almost coming home - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Almost coming home - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Almost coming home

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

23 April 2010 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Ik zit nu in het internetcafe nog even een blogverhaaltje te schrijven voordat ik vanavond op het vliegtuig stap naar Hong Kong, jeeej.

Deze afgelopen weken heb ik niet zo heel veel uitgevoerd. Jip en ik sliepen samen illegaal in een bedje in worldsquare hostel en dat hebben we 3 weken kunnen volhouden, zonder dat ze er ooit achter zijn gekomen. Moesten afentoe wel vroeg op voor de schoonmaakster, maar dat was niet zo erg.

Verder heb ik nog even de toerist uitgehangen in Sydney en de artgallery of new south wales, australian museum en sydney museum bezocht. Vooral het Australian museum was erg tof, dat vond Jip zelfs leuk! Ik vind het altijd alleen zo jammer dat er zo veel over aboriganals gaat, want daar vind ik echt helemaal niks aan. Net zoals altijd als we bij circular quay zijn en er van die aboriginals op een didgeridoo spelen, een keer is het leuk maar daarna niet meer, Jip vind dat na 5x nog interessant. Maar Jip kan dan ook echt overal naar kijken, naar wegwerkers die de grond aan het uithakken zijn etc.

Nou, verder hebben we niet veel gedaan. Veel films in de bios gezien, kochten we een kaartje voor een film om 2 uur en dan gingen we daarna nog naar 2 films. Was wel leuk om te doen. Vooral the girl with the dragon tattoo was erg goed. En afgelopen dinsdag zijn we nog naar beneath hill 60 geweest over WO I, maar dat was ook de enige film in de bioscoop die we nog niet hadden gezien, maar was op zich wel een goede film (het was een aussie film).

En nu zijn Thijs en Julian ook weer terug in Sydney en nu is het nog even chillen voor ik vlieg.

Verder was het nog wel even spannend vanwege de vulkaan of Jip en ik wel naar huis zouden konden vliegen. En Jip kreeg dan ook woensdag een smsje van British Airways: Flight blabla from Sydney to Londen has been cancelled. Apologies.
En dat hij maar het telefoonnummer moest bellen om zijn vlucht om te boeken. Terwijl op het nieuws en internet stond dat het volledige luchtruim alweer open was. Wij echt 10 keer bellen, constant eerst een verhaaltje over die vulkaan en daarna werd er gemeld dat het extremely busy was en dat we later maar moesten terug bellen. Gister werd er ook niet opgenomen, dus toen besloten we maar om naar het vliegveld te gaan. Jip had zn backpack mee genomen in de hoop dat ie toch heel misschien mocht vliegen, hij had al allemaal plannetjes gemaakt en smoesjes wat hij kon zeggen. Zo zou hij een semtex bom hebben en die liet hij afgaan als hij niet mocht vliegen. Uiteindelijk was dat allemaal niet nodig en werden we door een superaardige mevrouw van British Airways geholpen. Ze vroeg of Jip een plaats had om te slapen en Jip zei nee. Toen zei ze echt meteen: "okay, then we're gonna book a hotelroom for you". En als hij dus wel een plaats had om te verblijven, of dat gezegd had, dan had hij zijn vlucht moeten omboeken naar de eerst mogelijke datum, en dat was, jaja, 14 mei.
Toen werd hem verteld dat hij ontbijt, lunch en diner krijgt en gratis overnachtingen totdat er een plaatsje vrij is in een vliegtuig en dus vliegt. En British airways is de enige, of een van de weinige vliegmaatschappijen die dit doet, want de meeste maatschappijen zeggen dat het een natuurramp is en dat ze er dus niks aan kunnen doen.
Nou, Jip en ik gingen naar het hotel, we werden opgepikt met een busje. Toen we hoorden dat het een ibis hotel was dachten we echt ja, dat is vet crappy, maar goed het is toch gratis, dus chill. En toen we er aankwamen, het hotel ligt gevestigd in het olympic park, was het echt een supermooi luxe hotel. En heeft Jip echt een superchille kamer met 2 superlekkere zachte bedden. Echt in de 8 maanden dat ik hier ben had ik nog nooit zo lekker op een bed gelegen. En een HD flatscreen tv met foxtel en een supermoderne badkamer!!! Dus we hebben lekker tv liggen kijken op de fijne bedjes en 's avonds kwamen Thijs en Julian ook en hebben we nog even alcohol geconsumeerd daar. Erg fijn allemaal.

Ook had de mevrouw van de receptie Jip per ongeluk twee diner vouchers gegeven, dus ik kon met Jip mee eten. Superluxe buffet (natuurlijk ziet het er allemaal lekkerder uit dan het is) en heb lekker vis gegeten en aardappeltjes en lekkere taarten als dessert en broodjes met brie enzo, jammie. (Ik zei gister overigens nog tegen Jip dat ik hier al 8 maanden ben en echt alleen maar kip en gehakt qua vlees heb gegeten en dat ik misschien een keer pork heb gegeten en qua vis misschien een keer vissticks en de garnaaltjes en fishcake die er in mee goreng zitten, erg ongezond ja)

Maar het leuke was nog dat Jip ging vragen aan de receptie of ze al iets wisten over zijn vlucht en toen hoorde hij dat hij dus morgen al naar huis kan vliegen! Echt superfijn, want als British Airways dus had opgenomen had hij zijn vlucht omgeboekt naar 14 mei en dan was er dus geen kans dat hij nog eerder naar huis kon. En nu slaapt hij gewoon gratis en eet hij gratis!

Nou, vanavond om 10 uur Aussie tijd, dus 2 uur 's middags bij jullie vlieg ik naar Hong Kong! Heb er superzin in en hoop dat het erg leuk wordt en dat alles heel goedkoop is en dat ik heel veel kan winkelen. Jip is echt superlief want ik mocht dus 5 paar schoenen en 2 boeken die ik wilde houden in zijn backpack doen. En heb ook echt veel weggooid, lelijke onderbroeken en die handdoeken, want die zijn na 8 maanden ook niet zo mooi meer en mijn koffer is serieus nog nooit zo licht geweest! Dus heb veel ruimte om souvernirtjes en kleding te kopen.

Nou, dit was het wel weer voor nu, heb als het goed is wifi op mijn kamer in Hong Kong, dus zal dan nog een keer een verhaaltje schrijven over mijn bezoekjes aan het spacemuseum, the ladiesmarket, the peak en een tochtje over de haven etc.

xxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 April 2010 - 06:12

    Cathelijne:

    have a nice flight!
    en geniet van hong kong ben erg benieuwd hoe je dat gaat vinden! liefs lijn

  • 23 April 2010 - 07:20

    Marco:

    Sanne!!
    Jaa, gaan we zeker doen als je weer terug bent, en ik ook. Heel veel plezier in Hong Kong, ik denk dat het je wel zult bevallen;)
    En tot snel!

    Kusje Marco

  • 23 April 2010 - 18:13

    Denise:

    Hi Sanne!
    Leuk je verhaal weer te lezen. Wat een luxe zeg! Maar heel veel plezier in hong kong en ik hoop dat je het heel erg leuk gaat hebben! Ik had het erg naar m'n zin. Zit je in het zelfde hotel? hoeveel dagen ga je? Je moet ook zeker naar de boeda op lantau gaan. Ik was daar heen, het was alleen heel er mistig dus heb hem niet kunnen zien maar het schijnt heel mooi te zijn. Je ziet alleen de randen op mijn foto haha.
    Liefs! xx


  • 25 April 2010 - 22:05

    Nadia:

    Lieverd, leuk verhaal. En ik heb die mail van L. ook gekregen ja.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 14021

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: