Eerste dagen in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Sanne - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Sanne - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Oslo

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Februari 2013 | Noorwegen, Oslo

Hei!!!!

Omdat het denk ik mijn eerste zaterdag vrij is in weet ik wel niet hoe lange tijd, maak ik maar eens even van de mogelijkheid gebruik om jullie up te daten over Oslo!

Ik ben woensdag dus aangekomen, na het afscheid, een fijne vlucht met lekker veel turbulentie kwam ik aan in het besneeuwde Noorwegen! Binnen no time had ik mijn koffers. Helaas was mijn ene koffer kapot gegaan, en ik was superbang dat hij helemaal open zou barsten ofzo, daarom ging ik op zoek naar een taxi. Na het netjes bij zo´n desk gevraagd te hebben, regelde een meneer een taxi voor mij voor "maar" 78 euro. Ik had een heel gezellige taxi-chauffeur die me alles vertelde over zijn leven in Oslo en zijn vrouw en kindjes van 12 en 11 die al graag papa en mama wilden worden en daarom namen hij en zijn vrouw nog een baby. Erg leuk. Tevens vertelde hij dat als ik niet naar dat desk was gegaan en dus geen taxi met een gezette prijs had gekregen, maar gewoon in eentje was gestapt met de meter aan het wel 150 euro minimaal had gekost.

Nadat de taxi chauffeur me netjes had afgezegd en samen de receptie hadden gevonden, liep ik naar binnen en kreeg de sleutels van mijn kamer. Mijn kamer is op de zesde verdieping, supergroot en lelijk. Het is heel netjes en goed verzorgd, maar ik kan nou niet zeggen dat blauw en hout mijn smaak is!

Deze dag heb ik een beetje boodschapjes gedaan, de buurt bekeken en op tijd gaan slapen want was nogal moe.

Omdat er in mijn kamer geen pannen, bestek, borden of ook maar iets was, moest ik wel naar de ikea. Ik vol goede moed naar het station, ik had een beetje opgezocht hoe ik er moest komen, eerst met de trein en dan een half uur lopend, aldus google maps. Nadat ik al een kwartier aan het lopen was door de sneeuw, kwam ik langs een bushalte en zag dus dat er gewoon ook een bus naar de ikea ging... En toen ik bij de ikea aan kwam zag ik dus dat er ook een gratis bus naar het centrum gaat van Oslo, heel chill. Dus die nam ik de terug weg! Mijn kamer is wel een stuk gezelliger geworden nu!!

Op vrijdag had ik mijn eerste stagedag. Kimberley, een meisje die hetzelfde als ik studeert, loopt ook stage in hetzelfde gebouw, het bedrijf waar zij stage loopt is een zusterbedrijf van het bedrijf waar ik stage loop. Maar goed, zij nam me die ochtend mee er heen (echt vet dichtbij). En ik was samen met een andere stagaire op de afdeling nieuw. Die dag kreeg ik supermega veel info over het boekingsysteem enzo, maar het was wel leuk, en iedereen was heel aardig, dus heb alweer zin in maandag! Kimberley had me al een beetje bang gemaakt dat er elke dag lunch werd gemaakt door een van de medewerkers in een soort roulerend schema en ze had al allemaal vieze dingen als vissoep genoemd enzo, dus ik was vet bang voor de lunch, maar nergens voor nodig want ik kreeg heel gezond een lekkere worst met Noors platbrood haha.

Tot nu toe vermaak ik me prima, mijn kamertje zit echt op een fijne locatie, de tram stopt recht voor de deur! Iedereen is ook aardig, mensen die gingen helpen mijn koffer tillen enzo, en in de supermarkt zijn ze ook heel aardig. Mijn Noors is nog niet zo goed, ik kan hei takk en ja en nei zeggen. Maar zodra ik zeg; I'm sorry, schakelen de mensen in de winkels altijd meteen echt supervlot over op vloeiend Engels, dus dat is wel fijn.
Alles is alleen wel echt heel erg duur... Ik hoorde dat naar de kapper gaan tussen de 100 en 200 euro kost, dit omdat de lonen hoog liggen... En het eerste broodje wat ik kocht was echt heel erg lekker, maar toen ik ging omrekenen en bedacht dat het me 9 euro kostte, smaakte hij toch wat minder goed... Een fles cola kost 3 euro, een flesje bier (goedkoop merk) in de supermarkt ook al 2, de goedkoopste douchegel 4. En ik wil elke x al thee kopen, maar de enige lekkere smaken zitten gewoon tussen de 5 en 6 euro voor een pakje, dus dat heb ik nog maar niet gekocht, veel te bang dat ik het straks vies vind ofzo haha. Maar vandaag was ik even bij de Turkse supermarkt en daar is fruit en groenten enzo vet goedkoop (alsnog duurder dan bij de appie maar goed). Als je er ook over nadenkt, het kleinste muntje waar ze in af ronden is 1 kroon, en 1 kroon is ook al 14 cent, best wel veel dus.

Morgen ga ik nog even verder de stad bekijken samen met wat anderen! Dus dat wordt leuk!

Liefs allemaal en xxx uit Oslo

  • 16 Februari 2013 - 23:51

    Maud:

    Hee Sanne! Wat leuk dat je in Oslo zit! Ik ben nog aan het twijfelen wat ik nog aan tripjes wil doen, maar misschien kan ik je wel komen opzoeken!! Wat de prijzen betreft, mega herkenbaar, hier in Zweden precies hetzelfde, om verdrietig van te worden. Maar goed. Veel plezier nog, en ik spreek je vast nog wel! xxx


  • 17 Februari 2013 - 08:25

    Marco:

    Can't wait to visit you :)
    Gaan we lekker vissensoep eten in jouw mooie blauwe houten kamer!
    Veel plezier morgen weer met stage! Xx

  • 17 Februari 2013 - 13:42

    Tineke:

    HALLO Dochter, Wat een leuk verslag. Zie sommige dingen al helemaal voor me b.v hoe je je boodschappen doet en goed afweegt of je het wel of niet moet doen. Mocht je ook eens aan de beurt zijn om een lunch te maken zal dat je zeker lukken. Tenminste als je de Turkse supermarkt nog weet te vinden, ha,ha, Je kan ze vast wel een culinair hoogstandje voor schotelen. Nog heel veel plezier vandaag met de meiden. Het belangrijkste zorg goed voor jezelf en geniet. Dikke zoen Mama

  • 20 Februari 2013 - 08:59

    Jolanda:

    Hoi Sanne,
    Kan je niet een prijslijstje van de kapper voor me meenemen dan kan ik die aan mijn klanten laten zien haha.....aan je verslag te lezen is het er wel erg leuk en wat me opvalt je hebt het niet eens over het koud hebben dus dat valt mee...

    veel liefs Jolanda


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Oslo

Vijf maanden stage in Oslo!

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2013

Bijna het einde

04 Mei 2013

Over de helft

10 Maart 2013

Eerste paar weekjes Oslo

16 Februari 2013

Eerste dagen in Oslo
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 14004

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: