Over de helft - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Sanne - WaarBenJij.nu Over de helft - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Sanne - WaarBenJij.nu

Over de helft

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Mei 2013 | Noorwegen, Oslo

Hei!!!

Omdat ik net zag dat het alweer bijna twee maanden geleden is dat ik iets heb geschreven en ik nu over de helft van mijn stage ben, is het weer tijd voor een verhaaltje!

Er is natuurlijk veel gebeurd de afgelopen weken. Allereerst is Marco op bezoek geweest. Hij kwam op vrijdag aan en ging op maandagavond weer naar huis. Marco was zo lief geweest om zijn hele koffer vol te laten met allemaal dingen voor mij zoals bier, knakworstjes, thee, chocolade en een pot Hollandse mayonaise voor Kimberley, haha. Was superleuk om iemand op bezoek te hebben en alles te laten zien van Oslo. Ook zijn we gezellig uit geweest en naar het Vikingschip museum. Was een geslaagd weekendje ondanks dat het het eerste weekend was dat ik hier was en het regende.

Vorige weekend kwamen papa en mama aan. Was echt superfijn om hun te zien en dat zij nu zagen hoe mijn leventje hier er uit ziet. Toen ik in Australië zat kon dat niet zo makkelijk, dus vond het echt heel leuk dat dat nu wel kon. We hebben een beetje Oslo bekeken en zijn uit eten geweest. Kon ik lekker eindelijk een x anders vlees eten dan kip of gehakt (aangezien dat dat het enige is wat ik hier koop en nog te betalen is). Mama had ook mijn "lente"jas meegenomen die ik natuurlijk vet enthousiast meteen aan deed zondag. Helaas was dat echt nog steeds veel te koud en loop ik nu gewoon nog steeds in mijn vet dikke winterjas... Was ook vet leuk toen ze weg waren en ik thuis kwam en mijn kamer vet netjes was en ik twee doosjes frambozen in mijn koelkast vond, zo wil ik wel vaker bezoek haha. Was echt heel leuk om ze te zien!

Verder is het weer al wel ietsjes beter geworden de afgelopen weken dus hebben we al wel lekker op een boot in de haven iets kunnen drinken, wat meer van de stad gezien etc. 2 weken geleden was het ook Turist i egen by (toerist in eigen stad). Alle musea waren toen gratis, en aangezien ze best wel duur zijn normaal, ben ik samen met Marion en Kim naar 3 musea geweest. Allereerst het Fram museum, waar je het expeditie schip kan zien waarmee ze naar de Noord- en Zuidpool zijn geweest. Was best wel interessant. Ook hebben we het Kontiki museum bezocht waar je meer leert over Thor Heyerdal die de Stille Oceaan over vaarde op een vlot. Om het af te sluiten gingen Kim en ik nog naar het Nobel Price Museum. Vonden we alleen vrij weinig aan (meer omdat we er door heen renden en geen zin hadden om alles te lezen). Helaas voelde ik me die dag al niet zo lekker en was ik de drie dagen erna ook ziek.

Afgelopen woensdag was het dag van de Arbeid hier in Noorwegen en waren we dus vrij. Daarom hadden we (alle trainees) besloten om dinsdag te eten bij Vapiano. Had een vet lekkere pasta en een biertje en dat kostte met 27e (toen ik op de Nederlandse menukaart van Vapiano keek zag ik dat het me in Nederland nog geen 10e zou hebben gekost... haha). Maar dat was ook supergezellig.

Aanstaande donderdag is het Hemelsvaartdag en heb ik dus ook weer vrij. De week erna op vrijdag is het Nationale Feestdag en de maandag erna is het Witte Maandag dus dan hebben we ook weer vrij. Wel prima zo op kantoor werken wanneer je dus al die feestdagen ook echt vrij heb.

Verder gaat het allemaal goed op mijn stage. Er is nu een nieuwe stagaire bij, een Frans meisje, dus zij krijgt een beetje de stomme klusjes en leer ik nieuwe dingen. Ik ben nu bezig met leren van verzenden van reisdocumenten naar clients. Dus dan moet ik zeg maar hun hele dag tot dag programma en vouchers etc versturen. Op zich is het niet heel moeilijk, alleen je moet wel heel voorzichtig zijn en kan echt absoluut geen foutje maken. Als je maar een trein tijd verkeerd hebt kunnen ze al de trein missen, of een getal fout in een referentie nummer en dan kunnen ze hun treintickets niet ophalen (had gevraagd of dit ooit was gebeurd en dat was zo, toen moest mijn baas op haar vrije dag naar het station om nieuwe tickets te kopen voor deze klanten....)

Ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin hier en leer de stad steeds beter kennen en dat vind ik echt super leuk. Het begint al steeds meer als thuis te voelen en ik raak zelfs al aardig gewend aan die megahoge prijzen haha. Tevens merk ik dat ik Noors ook steeds beter begrijp. Lezen enzo en erna luisteren gaat steeds beter en begrijp ik het ook best wel een beetje. Het spreken is iets anders, haha. Ik ben nu al aan mijn twaalfde week stage begonnen en dus al gewoon over de helft. Ik heb alleen op werk echt geen tijd om aan mijn school opdrachten te werken en loop echt te erg achter er mee. Heb ook maar besloten om dit weekend om niks leuks te doen en hopelijk kan ik er dan veel aan doen dit weekend. Overigens wi ik iedereen super bedanken voor alle leuke kaartjes die ik krijg. Heb er onderhand al zoveel dat ik bijna geen plek meer er voor heb haha. Dankjulliewel :)

Nou ik heb het dus erg naar mijn zin hier! Fijn weekend allemaal :) xxx

  • 04 Mei 2013 - 19:58

    Nadia:

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Kan niet wachten om je in juni in je natuurlijke habitat te zien! X

  • 04 Mei 2013 - 20:42

    Marco:

    Vergeet de bospaddenstoel bouillion blokjes niet ;). Was erg gezellig met je Sanne, je was een goede gastvrouw!

    P.S. Lucky you, ik heb in Ierland 0 kaartjes gekregen.

  • 04 Mei 2013 - 20:44

    Tineke:

    Ik heb genoten van je verhaal! Leuk dat wij er ook in voorkomen. Succes met je werk voor school en geniet toch ook van je weekend! Dikke zoen

  • 04 Mei 2013 - 20:44

    Tineke:

    Ik heb genoten van je verhaal! Leuk dat wij er ook in voorkomen. Succes met je werk voor school en geniet toch ook van je weekend! Dikke zoen

  • 05 Mei 2013 - 02:05

    Femke:

    Hoi Sanne! Wat een super stad zeg, ik ben totaal verliefd en zou zo alles inpakken en er gaan wonen! De mensen ook echt super gastvrij en aardig. En Bikbok!! Wooooo ik kan niet zonder die winkel hahaha! Nou veel plezier nog, ik ben echt heel erg jaloers:( x

  • 30 Juni 2013 - 21:52

    Tineke:

    Mis dat stukje dat je ouders langs kwamen! Smile! Leuk verslag. See you vrijdag! Dikke xoen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Oslo

Vijf maanden stage in Oslo!

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2013

Bijna het einde

04 Mei 2013

Over de helft

10 Maart 2013

Eerste paar weekjes Oslo

16 Februari 2013

Eerste dagen in Oslo
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 14020

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: