Zomer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Zomer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Zomer

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 November 2009 | Australië, Sydney

Nou, het was 2 weken geleden dat ik heb geschreven, maar ik heb het erg druk gehad! Gelukkig heb ik nu netjes mijn huiswerk af, hoef ik even niet te werken en heb ik tijd voor een berichtje.
Allereerst, school. Op school gaat alles prima. Ik heb mijn mockexams gehaald met een A. Ik had 80% voor schrijven, 97% voor luisteren, 93% voor reading, 70% voor use of English en 72% voor speaking. Uiteindelijk heb ik dus een A voor mijn mockexams, zonder echt te leren. Dinsdag de 24e heb ik mijn echte speakingexam met Rafael, een Braziliaans klasgenoot van mij.
Verder heb ik 8 december mijn andere examens.

Ik werk behoorlijk veel, gemiddeld zo'n 5 dagen per week. Waardoor ik vorige week wel 500 dollar (300 euro) salaris had, wat wel lekker was want ik werk ongeveer maar 28 uur per week. Het verdient, in vergelijking met NL behoorlijk goed. Het werk is op zich ook wel leuk, vooral als het druk is want dan gaat de tijd lekker snel. Ik werk er nu pas 3 weken en ik ben nu al bijna uitgekeken op het eten haha. Er zijn niet zo heel veel crepes op het menu die ik lust en de pizza's zijn ook niet extreem lekker. Verder heb ik altijd meer zin in savoury ipv in sweet wat er voor zorgt dat ik pas 1 pancake heb geprobeerd haha. Maar verder gaat alles daar prima. Heb ook al een aantal keer Nederlanders als gast gehad en ik hoor (helaas) best vaak de vraag waar mijn accent vandaag komt haha.

Verder ben ik afgelopen donderdag met school naar het strand geweest, wat erg leuk was. We gingen naar Manly Beach met de ferry en dan naar een soort baaitje, waar je ook bbq's had! En die mocht je gratis gebruiken, ik denk niet dat je dat snel in Nederland zult tegen komen en als het zou bestaan zou het denk ik nog geld kosten ook! Na de bbq zijn we nog naar de Korean Pub geweest en nu snap ik eindelijk ook waarom al die Aziaten in ons restaurant zich zo gedragen. Ze zwaaien altijd als ze willen bestellen en het eten moet er zsm zijn, nou dat was hier precies hetzelfde in een restaurant vol Koreanen. Maar dat was wel leuk om een keer te zien. Je hebt daar ook een knopje op tafel waar als je op drukt er een waiter aan komt haha.

Ook ben ik met Linde vorige week naar de film geweest, This is it van Micheal Jackson. We zaten in een heel mooie zaal en dat was wel heel gaaf. Met mijn kamergenootjes gaat alles goed en het is gezellig en het weer is nu ook vet lekker, al schijnt het morgen 40 graden te worden. Echt veel tijd om op het strand te liggen heb ik nog niet gehad, maar dat komt wel als ik klaar ben met school dus dan kan ik lekker bruin worden. Ik ben nog niet verbrand want ik smeer mij SUPERGOED in!

Nou, ik heb denk ik niet zoveel te vertellen verder want echt boeiende dingen heb ik niet gedaan, alleen naar school gaan en werken, lekker saai dus! En Jip komt ook al bijna, nog maar 7 nachtjes slapen en daar heb ik ook al echt heeel erg veel zin in!

Ik hoop dat alles goed gaat daar en dat ik nog niet te erg wordt gemist! Een dikke knuffel uit Sydney

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 39
Totaal aantal bezoekers 14047

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: