Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Sanne - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Sanne - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 April 2010 | Hong Kong, Kowloon

Nou, nu ik dit schrijf zit op mijn hostelkamertje in Hong Kong. Daar zo meer over, eerst naar waar ik was gebleven.

Oke, nadat ik in het internetcafe het blog verhaaltje had geschreven ben ik nog lekker bij mamak gaan eten voor de laatste keer en nog een beetje gaan genieten van Sydney. Daarna had Jip het ubergoede idee om naar zijn hotelkamer te gaan zodat ik daarna "makkelijk" naar het vliegveld kon gaan. Nou dat was een hele reis en toen ik aankwam op zijn hotelkamer heb ik tien minuten family guy kunnen kijken en mijn tanden kunnen poetsen en toen moest ik alweer de trein nemen naar het vliegveld. Drie keer overstappen en vertraging hebben en ik kwam precies 5 minuten voor de sluitingstijd van de incheckbalie aan, waar een hoogbegaafde vrouw mij vertelde dat ik niet in het systeem stond en of ik mijn ticket enzo ook had. Na een tijdje zei ze: oh ik dacht je duits was en terug naar frankfurt vloog ipv Hong Kong. Zo, dat compliment had ik in the pocket.

Ik ging richting de gate lopen, waar ik eerst bij de douane kwam. Hier moest ik een formulier invullen hoe lang ik in Australie was geweest, wat ik normaal doe en in welke staat ik de meeste tijd had doorgebracht. Toen ging de aardige meneer van de douane nog een kletspraatje met mij houden, erg leuk. Er hingen helemaal camera's dat ze je bekijken en ze scannen je paspoort (doen ze ook op schiphol). Nou, daarna kwam ik bij de security waar ik mijn tas door dat ding moest doen. Waar natuurlijk dat ding ging piepen, het was mn armbandje maar. En daarna zei een man: "mevrouw kunt u even komen". Ik dacht echt oooh god, wat is dit nou weer. En toen vertelde hij dat ik randomly was geselecteerd om nog een securitycheck te ondergaan. Ik moest gaan staan met mn armen wijd en hij had een of ander raar aparaatje met een stofje eraan die hij over mijn kleding ging halen en daarna in een apparaat ging doen om te kijken of ik geen enge dingen mee heb ofzo of drugs of weet ik veel. Daarna kwam zijn vrouwelijke collega me nog fouilleren.

Toen ik daarmee klaar was ging ik nog even snel iets eten bij macdonalds, er was niks anders meer open en toen moest ik al wel naar de gate om op het vliegtuig te stappen. De vliegreis was op zich wel te doen, heb alleen amper geslapen. En er zat echt een dikke vette aziaat naast me die na haar diner vroeg of ze nog een diner mocht (was echt ranzig). En 's ochtends riep ze de steward wanneer we breakfast kregen want ze had honger. Hier nam ze er natuurlijk ook twee van. Allemaal vies eten en toen ik uit het vliegtuig kwam en door de douane was ging ik dus meteen eten opzoeken. Ik zag de delifrance en dacht: yes! jammie! Nou niet dus, allemaal vieze broodjes. Dus toen heb ik bij de burger king ontbeten. Kreeg al meteen een goede indruk van het niveau van Engels van Hong Kongers. Ik vroeg "is the cheese melted". En toen ik dat uitlegde, als je het warm maakt gebeurt er iets, dan is the cheese melted. Dat snapte ze niet. Ze dacht dat ik American cheese bedoelde. De man naast me vond het erg grappig (of course geen Aziaat). En heb toen maar genoegen genomen met een normaal broodje met niet gesmolten kaas.

Nou, daarna nam ik de bus naar mijn hostel. Was een lange rit en kon mijn ogen echt niet meer open houden, maar toen we aankwamen in het centrum van Hong Kong schrok ik toch wel. Sydney is gewoon heel modern en met lelijke gebouwen, maar ze zijn niet vervallen, hier zien de gebouwen er echt niet uit. Met ventilators die buiten hangen en stokken met kleding eraan. En toen ik aankwam bij mijn gebouw, zag ik dat dat er dus ook zo uit zag. Ik moest met de lift naar de 11e verdieping. Een hostel hier is totaal absoluut niet wat het is in Sydney. Er is geen keuken, of een gezamenlijke doucheruimte ofzo. Ik heb mijn eigen kamer, er werd al wel gewaarschuwd dat hij erg klein was, maar daar had ik me al wel op voorbereid want dat las ik al op internet, maar zo klein! Mijn bed staat gewoon tussen twee muren, mijn koffer moet onder het bed, en heb een eigen badkamer waarin de douchekop boven de wc hangt. Ik snap niet zo goed of ze dan bedoelen dat je zittend moet douchen of de douchekop moet vasthouden. (Ik ging het vandaag proberen, zittend douchen want mijn benen zijn zo moe, en het was eigenlijk best wel fijn).

Maar goed, toen ik gister aankwam ben ik even gaan slapen, had echt maar 2 uur geslapen ofzo in het vliegtuig en daarna had ik alweer trek en heb ik een ijsje gehaald en heb de haven van Hong Kong bekeken. Daarna ging ik naar harbourcity, dat zit daar naast, om te winkelen. Toffe gadgetwinkel gezien, maar verder niks leuks, alles was nogal luxe en duur. Daarna heb ik nog in de buurt van mijn hostel rond gekeken waar alle winkels wel heel erg goedkoop zijn en iets gegeten bij macdonalds, een big macmenu voor 2 euro. A real bargain. Toen ben ik nog over een marktje gelopen en heb fake allstars gekocht voor Jip, voor 15 euro. En volgens mij ben ik daarna alweer gaan slapen!

Vandaag stond ik vroeg op, om 9 uur en heb toen lekker ontbeten bij starbucks, ook cheap. Ik had op internet opgezocht waar de H&M en de ZARA waren in Hong Kong (want dat heb je niet in Australie) en dat was echt een vette tegenvaller, want Zara had alleen maar lelijke dingen die net zo duur zijn als in Nederland en H&M had ook vet lelijke dingen, maar heb wel een leuke sjaal en pet gekocht enzo. Daarna ben ik naar het spacemuseum geweest, dat kostte wel 1 euro! En dat was wel interessant. Toen was ik nogal moe dus heb toen koffie gedronken bij starbucks en ben daarna met de starferry (30 cent) over de haven naar hong kong island gegaan (ik slaap zelf in kowloon). Dat was echt superraar, want wij lopen natuurlijk gewoon over de stoep, nou dat kan hier niet. Ik snapte maar niet waar ik nou steeds de straat over moest steken, maar toen ik omhoog keek zag ik een voetgangersbrug en op die manier loop je dus. Toen ben ik naar SOHO geweest, je hebt daar roltrappen in die voetgangersbrug, het is best wel apart. En toen heb ik nog bij een supermarkt yakult gekocht. Oma dat kost hier 1 euro voor 5 flesjes, en in die flesjes zit wel 100 ml! Ik kwam er al meteen achter dat Soho voor de rijkere mensen is en zag dus ook alleen maar blanken in de restaurants en pubs, die er allemaal heel erg modern en hip uit zien.
Dat was me al meer opgevallen, je ziet hier op straat, als het blanken zijn, vooral mensen tussen de 30 en 50. Een stel of gewoon alleen een man en die werken volgens mij allemaal in Hong Kong.
Toen ik terugliep liepen er twee Nederlanders achter me te praten over echt superdomme dingen, en dat waren van die mannen met een bloes of polo. En toen ik de deur open hield voor een van hun zei ik: alsjeblieft en hij zei thanks. Mensen hebben het zo vaak niet door als je iets in het Nederlands tegen ze zegt. Erg leuk. Toen ben ik met de metro terug gegaan, heb mijn spulletjes op mijn kamer gelegd en ben weer even gaan winkelen in de buurt van mijn hostel waar ik een tof spijkerjasje heb gekocht voor we l0 euro. Toen ben ik ook nog naar Kowloon park geweest en heb gegeten bij pizza hut wat hier echt een 5 sterrenrestaurant is en zit nu op mijn kamer dit te typen.

Ik vind Hong Kong geen mooie stad, ook is er niet echt veel te zien. Er zijn weinig culturele dingen en het hangt hier vol met smog, waardoor ik alleen maar mistige foto's heb van de haven. Je ziet hier ook redelijk veel mensen met zo'n mondkapje lopen en ze geven hier echt superveel om hygiene en zijn bang voor the spread of germs. Weet even niet hoe dat in het Nederlands heet. Je hebt hier niet alleen kranen die automatisch aangaan, maar ook zeepdispensers waar je je handen onderhoud en dan komt er automatisch zeep uit (ik stond echt heel dom te doen de eerste keer toen ik dat niet door had). De reling van roltrappen wordt heel vaak gedesinfecteerd en er hangen bordjes in gebouwen met: deze ruimte wordt elk uur gedesinfecteerd.
Verder is het hier echt extreem schoon, echt extreem schoon. Ik heb nog 0,0 x afval of een cigarettebutt op straat zien liggen. Mensen die roken staan naast een prullenbak, waar een asbak in zit en tikken daar zeg maar hun sigaret af. In gebouwen zie je constant mensen de vloer boenen of de ramen of iets anders, waardoor het ook echt heel de tijd glimt.
En Aziaten hier zijn ook anders dan in Australie. In Australie zie je heel erg veel homo's, hier 0. Dat komt natuurlijk omdat het hier niet geaccepteerd is en ze daarom verhuizen naar Australie. En die mensen lachen nooit, ze kijken altijd chagerijnig. Als ik de deur open houdt voor iemand zeggen ze echt thankyou thankyou en volgens mij is dat alleen maar omdat ze dat zelf niet doen voor anderen en het niet gewend zijn.
Er zijn hier ook heel veel Indiers en sorry maar dat vind ik echt een kutvolk, om het zo maar even te zeggen. Als ik over straat loop (of een ander iemand met een Europees/ Amerikaans uiterlijk) is het "Mam" en proberen ze mij rolex-en of fake handbags te verkopen. Gelukkig kan ik heel goed boos kijken of de andere kant op kijken of nee zeggen. Maar er liepen ook echt twee van die domme vrouwen voor me en toen probeerde die gast hun iets aan te smeren en ze zei:"maybe next time" dus die Indier ging helemaal met hun meelopen en verder praten en ze kwamen niet van hem af.
Ook heb ik steeds het gevoel dat ik iets verkeerd doe omdat ik dan aangestaard word. Dan denk ik: oh mag ik niet eten in het openbaar of drinken, of is het omdat je mijn schouder ziet (ik heb zon schuin shirt om het zo maar te noemen) en dat niet normaal is. Maar volgens mij is de reden gewoon omdat ik blond ben. Aziatische mannen vinden dat erg interessant, begrijpelijk.

Nou, ik heb nog een dagje hier, morgen ga ik naar the peak, dan schijn je een heel mooi uitzicht te hebben, alleen als het niet te smoggy is, dus eerst kijken of het weer meevalt en dan ga ik nog even mijn laatste dollars uitgeven voordat ik 's nachts om 3 uur weer mag opstaan om naar het vliegveld te gaan om dan 13 uur te vliegen naar Londen en nog een uur dan naar Amsterdam en dan ben ik weer thuis!!!!!

Tot bijna!!!!


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 25 April 2010 - 11:50

    Martijn:

    Leuk verslag weer! Wel grappig trouwens dat je alleen maar bij zaken eet, die ze hier ook hebben in Nederland. Nouja dan weet je i.i.g. dat het enigzins te eten zal zijn. Veel plezier nog je laatste dagje!

  • 25 April 2010 - 12:22

    Tineke:

    Jeetje, dat was een enorm lang verslag. Wel grappig om te lezen! Kijk er naar uit om je weer in het echt te zien. Kan haast niet wachten!!!! Pas goed op jezelf! Dikke zoen Mama

  • 25 April 2010 - 12:55

    Tim:

    Sanneeerdd..

    Kom je komende week alweer aan in nederland :O!?

    Dat is rapidooo :)

    Ik zal eens kijken of ik op schiphol kan staan om je te begroeten :P

  • 25 April 2010 - 16:53

    Anne:

    Hee Debarra, super leuk dat je alweer thuiskomt! Ga je Nadia nog opzoeken? Ik zie dat je vrienden hebt gemaakt..?

  • 25 April 2010 - 22:20

    Nadia:

    Hoi lieverd,
    Superleuk en grappig verslag. Moest heel hard lachen. Je vorige was ook erg leuk.
    En ik moest nog harder lachen toen ik die reactie van die Bas las.
    Bel me als je dinsdagavond thuisbent en begin dan niet over friet, want dat mis ik.
    xxx

  • 26 April 2012 - 09:58

    Tim:

    piemolhoofd kangkeraap dikzak
    groetjes tim

  • 26 April 2012 - 09:59

    Tin:

    kutkind ga neuken met je moeder

  • 26 April 2012 - 10:03

    Tim:

    ga ook neuken met je hond
    doei kutkind ik wil in jou kil twee
    mesen in steeken een jij bent dood
    groetjes tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Kowloon

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 14032

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: