Trip - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu Trip - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

Trip

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 Maart 2010 | Australië, Coffs Harbour

Hoi allemaal!

Ik zal jullie even snel updaten van onze reis. Afgelopen week hebben Jip, Thijs, Julian (die er nog niet is) en ik een auto gekocht, jaja. Een Ford Falcon. Heel mooi blauw is-ie. Heb er nog geen foto's van, als ik die heb zal ik ze online zetten.

Door deze auto betekende het dus, dat we eindelijk weg konden uit Sydney, jeeeeej! Laatste x Mamak en dan was het wel echt tijd om te gaan. Zaterdag konden we de auto ophalen en we waren van plan om daarna ook meteen te vertrekken, maar dat kon dus niet. Om 10 uur zou de auto klaar zijn, maar om half 10 had ik een voicemailbericht dat de auto pas om 2 uur klaar zou zijn, wij om 2 uur er heen, allemaal papierwerk doen. Warranty, insurance blabla etc. Om een uur of 4 konden we dan eeeeeeeindelijk eens weg.
Alles ingeladen en wilden wat gaan eten, toen we er achter kwamen dat de radio niet werkte en Thijs voelde als hij reed steeds een soort hobbel in de motor. Wij terug naar de garage, moesten morgen terug komen om 12 uur en dan zouden ze het fixen. Die avond hebben we in Bondi Junction geslapen.

De volgende dag gingen we weer lekker naar de garage, werd alles gefixt, radio, motor, etc. Toen konden we er weer van door. We zijn gister naar Newcastle gereden en wilden daar kijken voor een baantje, maar er werd ons verteld dat we beter naar Hunter Valley, daar zijn alle wijngaarden, te gaan om daar voor een fruitplukbaantje te kijken.
We zijn toen naar Cessnock gegaan, hebben daar geslapen en zijn 's ochtends gaan kijken in de Hunter Valley, maar helaaaaaaas. Alle druiven zijn al geplukt. We hebben vandaag maar weer de auto gepakt en hebben een aardig eindje gereden, zijn nu in Coffs Harbour en staan op een fijne camping en Jip is nu lekkere penne di bosciola of hoe het ook heet aan het maken, heeft hij al 3x gemaakt deze week, maar het is lekker en hij is er trots op.

Alles gaat goed en prima. Onze auto rijdt erg fijn, we kunnen er in slapen (hebben een matras en past prima, maar als Julian er is hebben we wel een tent nodig) en alle spullen (zelfs mijn megakoffer) passen er makkelijk in!
Helaas hebben we al wel een probleempje met de sloten. We kunnen namelijk de auto niet openen bij de bestuurdersdeur, dat slot gaat niet meer open, dus als we nu in de auto willen moeten we de achterklep openen en dan mag ik er door heen klimmen om een deur van binnenuit te openen! Echt ideaal zal ik het niet noemen, maar als we een garage zien laten we het fixen.

De Australische wegen zijn overigens goed alleen de bewegwijzering is echt ronduit slecht. Het staat erg slecht aangegeven constant en we zijn nog niet echt kei in kaart lezen, maar op zich komen we er wel uit.

Nou, verder gaan we morgen hier kijken of ze nog fruitplukwerk hebben, banananenplukken, want Coffs Harbour is "THE bananatown" en zoniet, dan rijden we lekker door naar Bundaberg, want daar is zoiezo werk!!!

Dat was het wel weer, ga nu even genieten van Jips pasta. Dikke kus en als het goed is is bij jullie vandaag de lente begonnen, dus bij ons de herfst. Ik weet alleen wel zeker dat onze herfst lekkerder is dan jullie lente (het is hier nog steeds zo'n 25-30 graden).

Tot over een maand of 2!

xxxxxxxxxxx

ps, je mag hier fietsen op de meest linkse baan van de snelweg (in Nederland dus de meest rechtse baan)

  • 21 Maart 2010 - 12:05

    Pim:

    Doe maar zo het hele verhaal was leuk tot de enalaatste zin haha!

    Succes met spierballen kweken ouwe bananen plukkkers.

    Have FUN!

  • 21 Maart 2010 - 13:45

    Carmen:

    Sanneeeeee,

    Wat vet dat je een auto hebt, haha. Super grappig!
    Chill dat het daar ook nog steeds heerlijk weer is. Ik ben zo jaloers op jouw weer(A)
    Hoe is het eigenlijk om in een auto te slapen. Ik zie het al voor mij, haha. Waar douche je etc dan?
    Maar ik moet weer even gaan. Ik mail je snel terug.

    Kusjes

  • 21 Maart 2010 - 13:56

    Nadia:

    Hoi lieverd,
    SUPERTOF dat jullie op roadtrip door Australie zijn nu. HOE VET!!! Ik ben ook erg benieuwd naar een foto van de auto, ik ging namelijk net Ford Falcon Googelen en toen kwamen er allemaal verschillende autos uit en die waren echt VEEL te klein om in te slapen, dus je snapt wel HOE benieuwd ik ben.
    Spannend op de camping ook, is vast erg leuk.
    Heel veel plezier babe, ik mis je!
    xxx

  • 21 Maart 2010 - 20:56

    Cathelijne:

    Hey wereldreizigers!
    Klinkt weer cool allemaal! enne wat de lente betreft die is zeker wel begonnen hier! Woensdag schijnt het zelf 19 graden te worden dus we klagen echt niet hoor!
    Have fun nog en dat slot zou ik zeker even laten fiksen!
    Kus Lijn

  • 22 Maart 2010 - 18:52

    Tineke:

    Slaap jij in het midden of aan de zijkant? Spannend! Lijkt me handig als de bestuurdersdeur gewoon open kan. Heb weer genoten van je verslag! Groetjes aan Jip en Thijs. Geniet van je avontuur! Dikke zoen Mama

  • 23 Maart 2010 - 13:31

    Marco:

    Supertof dat je een roadtrip houdt!

    Maar ik dacht dat je naar Tasmanie zou gaan? Dat ligt in het zuiden van Australië, maar Cessnock ligt toch juist ten noorden van Sydney?

    Super vet dat je een auto GEKOCHT hebt. Heel stoer!

    Kusje!

  • 01 April 2010 - 16:41

    Leonie:

    He san,
    Kom maar op met die foto's van jullie auto!
    Veel plezier met touren, geniet ervan!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 14038

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: