and back again - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu and back again - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

and back again

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 April 2010 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

ik ben weer terug in Sydney! Ik zal even een verslag doen van onze trip zodat iedereen weer op de hoogte is.

Nadat we in Coffs Harbour waren geweest zijn we verder naar boven gereisd, hebben we nog een nachtje overnacht in Byron Bay en in Maryborough, daar gevraagd voor werk, was er helaas niet. Dus we zijn toen naar Bundaberg gereisd, dat lag iets boven Maryborough want er stond op de work en travel site en in de lonely planet dat er in deze tijd van het jaar daar veel werk was. Toen we daar aankwamen gingen we naar het informatiepunt en daar werd ons verteld dat we langs de hostels moesten gaan omdat van daaruit er werk wordt georganiseerd. Toen zijn we langs een aantal hostels geweest maar overal moesten we minimaal 2 weken verblijven voordat ze uberhaupt werk gingen zoeken voor ons. Dat kostte dan dus al 300 dollar en daar hadden we niet echt zin in. In de lonely planet lazen we toen dat in Childers, een plaatsje vlakbij Bundaberg je moest zijn als je wilde fruitplukken. We belden de camping en er werd ons verteld dat we binnen 2-3 dagen zo een fruitplukbaantje zouden hebben! Wij erheen reizen en moesten een week camping betalen. Wij gedaan en na een aantal dagen had ik een baantje, aardbeien planten, nou dat werd 's ochtends vroeg afgebeld wegens de regen. Daarna kreeg ik noch Jip noch Thijs een baantje in de loop van de week dus toen hebben we besloten om weg te gaan. De mensen op de camping waren wel aardig, alleen de camping zelf was echt vreselijk. De grond was van dat vruchtbare rode grond en omdat het dagelijks regende zat er elke dag een dikke lag grond onder onze schoenen wat je er amper af kreeg. Tevens was er ook geen ruk te doen in de omgeving, een keer zijn we helemaal naar Hervey Bay gereden om daar in een kinderwaterparadijsje te spelen, erg leuk. En reden we soms naar de Hungry Jacks in Bundaberg uit verveling. Ik heb echt nog nooit zoveel fastfood gegeten in mijn leven, maar gelukkig ben ik nog steeds niet dikker dan toen ik hier aan kwam. En nu ik in Sydney ben zal ik wel weer gezonder gaan leven hoor!

We besloten dus om weer te vertrekken en reden toen naar Brisbane. Daar zagen we langs de snelweg een supervet themepark en toen besloten we dat we het wel verdienden om daar de volgende dag heen te gaan. We sliepen dus een nacht in Surfers' paradise, het Chersonissos van Australie. De volgende dag zijn we naar Dreamworld en white water world geweest, wat tof was ondanks de regen! Die avond gingen we slapen op een supergoedkope camping in de bergen waar het ook toegestaan was om kampvuur te maken! En de volgende dag toen we naar beneden reden hadden we oververhitte banden. Meteen de auto aan de kant gezet en Jip had er water over heen gegooid, geen idee of dat mag of goed is, maar goed. Een tijdje gewacht en toen zijn we weer veilig verder gereden. De daling was 18%, best wel flink dus en we zagen echt nog veel meer auto's die allemaal met oververhitte remmen van de berg af kwamen zetten! Die dag heeft Thijs heel hard doorgekard zodat we 's avonds weer in Sydney waren!

Eerst hadden we eigenlijk besloten dat we in Brisbane zouden blijven om daar een baantje te vinden, maar toen we daar een camping probeerden te vinden en dat niet echt lukte gaven we de moed op en besloten we om maar door te rijden naar Sydney, omdat ook Julian daar zou aankomen deze zondag en dan konden we hem als verrassing ophalen.

Wat me trouwens wel opviel in Brisbane is dat iedereen echt superaardig en behulpzaam is, echt ongelooflijk! We gingen tanken en toen ik ging afrekenen in het tankstation vroeg de man aan me of ik de weg zocht omdat hij me in de auto had zien zitten en op een kaart had zien kijken. En toen we even stil stonden op een parkeerplaats en probeerden uit te vinden op de kaart waar we heen moesten kwam een mevrouw haar auto uit om te vragen of we hulp nodig hadden, echt superaardig!

Nou, nu ben ik dus weer terug in Sydney en gisteren hebben we Julian opgehaald van het vliegtuig. Was nog erg veel gezeik, omdat de klok een uur terug ging en we met Thijs hadden afgesproken bij de bushalte om kwart over 5.. Maar toen ik wakker werd was het half 5 en keek ik even op internet op mijn telefoon en zag dat Julian al over 20 minuten zou landen! Ik had mijn telefoon zelf een uur terug gezet, maar mijn telefoon had automatisch zichzelf ook een uur teruggezet! Ik Jip meteen wakker maken, supersnel aankleden en naar de bushalte rennen. Daar was Thijs niet, dus wij hebben de eerste trein die kwam gepakt naar het vliegveld en waren nog ruim op tijd. Thijs was echt in wegen te bekennen. En toen Julian uiteindelijk aankwam en Jip op hem afsprong was hij echt superverbaasd en echt superblij omdat hij echt totaal niet had verwacht dat wij er zouden zijn! Thijs vertelde achteraf dat hij al op het vliegveld was geweest maar dacht dat Julian al geland was en toen weer was terug gereden. (Snap echt niet waarom, want als je op het bord van arrivals kijkt kun je gewoon zien dat Julian nog moest landen, maar goed). Toen moesten we nog een uur wachten voordat Thijs weer terug was en toen zijn we weer terug naar de stad gereisd!

Helaas gaat Julian al bijna weer weg wat wel jammer is, maar ja. Dan blijven Jip en ik alleen over in Sydney. We gaan allebei een baantje proberen te zoeken en als het me niet lukt kom ik weer naar huis. Maar hopelijk gaat het me lukken want ik zou hier graag nog wel even anderhalve maand willen doorbrengen!

Een mislukte reiziger ben ik denk ik wel, maar dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Ik heb toch een supertoffe tijd in Australie en als ik straks weer in Nederland ben heb ik toch mooi Singapore, Melbourne, een stuk van de oostkust en Hong Kong gezien en kan ik zeggen dat ik 8 maanden in Sydney heb gewoond! En nu ook supergoed Engels spreek (helaas nog wel met dat lelijke Nederlandse accent, maar gelukkig vinden alle Engelssprekende mensen het een fijn accent).

Nou, dat was het weer voor nu! Ik houd jullie wel op de hoogte van mijn jobsearch. Heel veel liefs en een dikke zoen.

ps. ik wil ook nog even met trots vertellen dat mijn beste vriendinnetje nu tante is van een meisje Lela!

  • 05 April 2010 - 08:30

    Tim:

    pff.. nog 1,5 maand geen sanne :(!

    Schiet eens een beetje op jij :P

  • 05 April 2010 - 08:44

    Denise:

    Hi Sanne!
    Leuk je verhaal te lezen over het reizen. Ik heb ook in Childers drie en een halve week gezeten met Nathalie op een wijngaard. Dat was echt super leuk. Wij waren daar aan het WWOOFen. Er is in de omgeving inderdaad niet veel te doen maar de mensen daar waren echt super leuk en het was altijd druk op de wijngaard.
    Nog heel veel plezier en ik zie dat je ook naar Hong Kong gaat! Ik ben daar ook nog vijf dagen geweest en het is echt een super gave stad!
    Geniet er nog maar van.. ik heb nu eindelijk een baantje gevonden en ga morgen beginnen.
    Liefs! xx

  • 05 April 2010 - 10:54

    Pim:

    Goed om te horen dat je daar ook regen hebt gehad:P! Alleen dan met een temperatuur dat zo'n 10 a 15 gr boven ons ligt is dat weer wat minder erg. Jammer dat je niet echt wat werk kon vinden daar aangezien jij/jullie je daar al op verheugden en niet voor niets daar heen waren gereisd. Nou nog 1.5 ("volhouden") dat zal wel lukken denk ik;)! Veel plezier daar nog en ik zie wel weer een leuk verhaaltje te gemoed.

    Kusje Pim

  • 05 April 2010 - 19:25

    Nadia:

    Hoi lieverd!
    Superlief dat je lieve Lela en mij even vermeld. Genoot weer van je verhaal en het gaat lukken om te Skypen deze week! X

  • 06 April 2010 - 06:50

    Tineke:

    Zoals altijd heb ik weer genoten!Als jij en Jip alleen overblijven in Sydney waar blijft Thijs dan? Mocht het niet lukken wat werken betreft. Wij staan met open armen op je te wachten! Dikke zoen en geniet nog van je avontuur! Ook een dikke zoen aan Jip, Thijs en Julian!

  • 06 April 2010 - 19:09

    Jolanda:

    Hoi Sanne.
    Ik vind je helemaal geen mislukte reiziger het is super stoer wat je allemaal gedaan hebt daar maar je bent denk ik wel echt een stadsmeisje haha!Enne je bent al best wel lang weg dus ookwel weer gezellig als je terug komt hoor!!!!!X

  • 11 April 2010 - 14:21

    Oma.......:

    Lieve Sanne,
    Wat een belevenissen weer..Succes met het vinden van een baantje!!!Ik ben weer thuis van mijn weekje weg...Het was super...Heerlijk door de duinen en over het strand gewandeld met Lies..wat briun geworden in mijn gezicht en nu weer lekker in mijn eigen huis!dag Sanne gr.voor jipLiefs Oma...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 14037

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: