2010 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu 2010 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne - WaarBenJij.nu

2010

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Januari 2010 | Australië, Sydney

Happy new year!

Op newyearseve was ik zoooo gelukkig om te werken en Jip ook, hiep hoi. Toen ik naar mijn werk ging om 16 uur was het al superdruk in Darling Harbour en stond er security die mijn tas wilde checken of ik niet stiekem alcohol mee de area in wilde nemen, maar helaas, ik had alleen maar werkkleding. Het was behoorlijk druk en om 22 uur toen ik klaar was ging ik nog even lekker eten en mij omkleden en ik was er helemaal klaar voor. Ik moest alleen wachten tot de rest klaar was. Nou om kwart voor twaalf was iedereen aangekleed en ready. Toen gingen we naar buiten, hadden een supermooi plekje, konden het vuurwerk van Darling Harbour supergoed zien en het vuurwerk van de Harbour Bridge ook een beetje. Ik had meer geluk van Jip, want Jip werkt in de rocks zo'n beetje onder de harbour birdge en hij heeft het amper gezien haha. Daarna gingen we nog even lekker champagne drinken binnen en gingen mijn collega's naar een boring pub en ging ik door de mensenmassa naar de rocks toe lopen. Het was superdruk en echt 10 mensen zeiden happy new year of gingen met me kletsen onderweg en die kende ik niet eens.

In de Rocks was het gelukkig niet zo druk meer, daar was het om 12 uur veeeel drukker. Nou toen gingen Jip en ik even iets drinken op Jips werk en daarna gingen we richting ons appartement. Dat was superleuk want we mochten over George street lopen!!! Dat is de hoofdstraat van Sydney en ik was dus vet excited. Onderweg hadden we nog een dagwood dog gekocht, een frankfurter in deeg, supersmerig. En een softijsje maar die vond Jip niet lekker want de nootjes waren niet gekarameliseerd, dat was ook echt supervies maar goed. Thuis aangekomen wilden we ons eigenlijk even gaan omkleden en nog uitgaan maar we waren supermoe dus we vielen in slaap haha.

Verder is alles in 2010 nog hetzelfde. Al werk ik vanaf nu fulltime in plaats van parttime bij pancakes on the rocks. Wat wel chill is voor het geld yieehoee.

Ook hebben Jip en ik deze week een "Jip and Sannes daaay of fun" gehouden. (wie Friends kent, je spreekt het uit zoals Janice het zegt in de aflevering dat zij en Joey iets leuks gaan doen).
Toen zijn we dus naar Tarango Zoo geweest. Supergaaf. Je moet eerst met een ferry erheen, nou oke prima, maar dan het leuke gedeelte, we mochten met een kabelbaan omhoog!!! Hij ging best wel steil maar het was wel vet. Ik had bij mijn travel active pakket een see Sydney card gehad en die was een dag geldig, maar ik had hem niet getekend en die mensen bij de zoo hadden hem niet gescand, dus nu kan ik hem nog een keer gebruiken. En het was supergoedkoop want ik liet mijn verlopen studentcard zien en toen kreeg ik een ticket voor de helft van de prijs!!!! De dierentuin zelf is niet zo bijzonder. Het ligt op een heuvel dus je moet omhoog en naar beneden lopen. En de hokken zijn erg lelijk. Maar we hebben wel een vet leuke zeehonden show gezien, een beetje teveel gezeur over het milieu, maar op zich was het wel leuk. Ook heb ik een babyolifantje gezien! Superlief! Nu weet ik dus ook een beetje hoe Kina er uit ziet.
Daarna zijn we nog met de ferry naar Lunapark gegaan. Lunapark is supervet. Iedere Nederlander die wel eens in walibi is geweest weet dat het een park is zonder sfeer, nou ga maar eens naar Lunapark, SUPERTOF.
Er zijn danseresjes op straat die dansjes doen en leuke clowns en de meest toffe oldfashioned attracties ever.
Je kan er of gratis naar binnen en dan 10 dollar betalen voor een attractie of een pas kopen en overal in (thaaaaanks oma).
Nou dat was dus erg leuk! Je hebt coney island. Dan ga je naar binnen en daar heb je vet hoge glijbanen en allemaal andere ouderwetse dingen met planken in de vloer die bewegen, superleuk gewoon. En dan heb je ook de standaard attracties als een waterbaan en een achtbaan.
Maar de meest leuke attractie was nog iets waarvan ik de naam ben vergeten maar het was erg leuk. Je gaat in een soort rond hok staan met nog meer andere mensen, een stuk of tien en dan moet je tegen de muur gaan aanstaan. Dit " ronde hok" gaat dan superhard ronddraaien, zo hard dat je dus helemaal tegen de muur aan bent geklemd en dan verdwijnt de vloer onder je voeten en zweef je dus!!!!!! Je kan ook proberen te bewegen en er was een jongetje wat helemaal klom enzo. Eerst was er ook een klein jongetje toen het net begon en die werd misselijk en wilde er uit en toen was Jip ook bang en durfde niet meer, dus die heeft mij zien zweven (je kan van boven mee kijken).
Dit was dus een superleuk dagje!

Nou, dit was het denk ik wel weer voor nu.
Ik heb overigens nog geen idee waar ik heen wil reizen, dus als iemand een suggestie heeft, graag!

xxxxxxxxxx
ps, het is hier vandaag 34 graden haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn reis ver weg

Recente Reisverslagen:

25 April 2010

Hong Kong

23 April 2010

Almost coming home

05 April 2010

and back again

21 Maart 2010

Trip

11 Maart 2010

EXCITED
Sanne

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 14042

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 07 Juli 2013

Oslo

02 September 2009 - 27 April 2010

Mijn reis ver weg

Landen bezocht: